• Anonym

plötslig dövhet - sudden deafness

tullan84 skrev 2011-03-27 11:16:43 följande:
    hej på er, glad att jag hittade denna tråd!
    Drabbades för ca 5-6 veckor sedan av plötsligdövhet, har fått tillbaka en del av hörseln Skrattande fick även svår yrsel... Yrseln har blivit bättre den med men det är väldigt obehagligt och så känner man ostadighet Rynkar på näsan. Någon som oxå har problem med det? Går det bort?
    Har även en del ångest Rynkar på näsan.
     Kände mig ganska bra för 3 dagarsedan och kände hopp om livet...Men dagen efter så kände jag mig sämre som man gått bak några steg i tillfrisknaden Gråter och det har inte blivit bättre nu heller....Någon som oxå känner att det hoppar fram å tillbax?? Eller det kanske kommer vara så här? Rädd att bli så dålig igen...

kram på er/ sandra
    Jag hade också så med yrsel, men det gick över med tiden. Jag hade också ångest, även den lättade när yrseln avtog.

• Anonym
    tullan84 skrev 2011-03-27 13:21:15 följande:
    Fick du tillbaka hörseln? va det så att det kunde kännas sämre vissa dagar med balanssinnet ? Hur lång tid sedan var det du fick denna hemska åkoma ?
    Jag fick det i okt /november minns inte exakt, för mig har det blivit en förbättring.
    Jag hade konstant dåligt balanssinne i början och mådde jätteilla.
    Jag blev faktiskt sängliggande i början, men nu är balansen helt återställd. 
  • Anonym

Jag drabbades av plötslig dövhet och det var ju givetvis väldigt traumatiskt. Blev bollad mellan olika läkare innan jag "träffade rätt" så att säga. Suck.. Är mycket bättre nu, blev bombarderad med kortison i 3 veckors tid;) Jag hittade en väldigt bra blogg om plötslig dövhet som jag rekommenderar Er alla att kika på.

http://plotsligdovhet.wordpress.com/

Massa bra fakta, berättelser etc. Tips hur man kan stödja forskningen osv.

Svar på tråden plötslig dövhet - sudden deafness