plötslig dövhet - sudden deafness
Någon kvar i denna tråd?
Någon kvar i denna tråd?
Så du vet 27 dagar i FÖRVÄG att du kommermdrabbas av dövhet?! Imponerande!
19. Kan du inte räkna eller!?
Hej
Tittade in på din blogg
Drabbades av detta konstiga fenomenet söndagen 23/8 2017 12 dagar sen.
Totalt döv på högerörat med tinnitus och fortfarande kraftig yrsel hela tiden, blir värre om jag går ut av olika ljud och tex om jag möter en cyklist.. kan inte handla köra bil osv.. allt rör sej mer när jag går.. börja tära på psyket
Hoppas du mår bättre idag ????
Oj, det har inte hört talas om
Hej!
Jag är 19 år och har nu också blivit drabbad av sudden deafness. Är sedan ung ålder hörselskadad på båda öronen och har sedan ca 4-5 veckor tillbaks haft virus som har orsakat svullnader i munnen/halsen. För ca. 3 veckor sedan efter att jag hade varit på en fest så började min hörsel försämras, lite lock på örat och så otroligt mycket mer ringande i mitt vänstra örat (som dessutom är det örat som jag har mest hörsel i!)
Jag gick efter ca en vecka till vårdcentralen och nämnde det lite snabbt för dem när de kikade på min mun och de sade att det var vax och att jag skulel ta revaxör mot problemet, då jag har haft liknande problem tidigare i livet så trodde jag att det antingen var vax i örat eller att jag helt enkelt hade förlorat en del av min hörsel, vilket jag var helt okej med då jag hellre hade velat höra på örat.
Dock så vaknade jag upp igår runt 14-15 tiden och insåg till min fasa att jag inte kunde höra något på mitt vänstra öra, som sagt. Morsan ringde till VC som fixade tid på akuten till 6. Väl där så kollade de i örat och kunde konstatera att det såg friskt ut förutom att det fanns lite vax i örat och gav mig då diagnosen sudden deafness. Ska in idag till Lund och göra lite tester så får jag se vad de säger.
All erfarenhet från er som har drabbats av sudden deafness hade hjälpt mig otroligt mycket då jag är djupt orolig över att förlora min hörsel då det är i princip det viktigaste jag har här i livet, förutom min hälsa och det faktumet att jag fortfarande lever.
Hejsan
Min son förlorade hörseln för tre veckor sedan och han är bara 13.
Hade gärna haft kontakt med någon som varit med om detta .
Mvh Vicki