• Anonym (:-()

Munsår (herpes) vad göra??

Hej finns det fler här som med jämna mellanrum drabbas utav herpes munsår?? Har ni nå superduper tips hur man snabbast får bort det.. Jag har provat både medel typ anti och munsårsplåster.. Tycker inte det är nån större skillnad..

Vad använder ni er av för metoder och tycker ni att det fungerar??

• Svar på tråden Munsår (herpes) vad göra??
  • Littlestar83

Hmm ja jag har problem med det... men får det bara i vissa situationer... speciellt om det är stressigt på jobbet eller att jag itne mår bra... eller nått sånt... så försöker undvika det så mycke som möjligt :) Men jag har nog itne hört att man får bort det snabbare med nått... Men när jag känner direkt att det börjar o sticka så tar jag på salva o då brukar det bli lite mindre iaf...men annars vet jag faktiskt inte... Är det någon annan som har nått tips kanske?

Jag har ju haft det i flera år å det kommer kanske 1-3 gånger per år.. men nu är det inte ens en månad sen jag haft det sist.. å jag vill ha bort det fort, men det tar väl ca en vecka som vanligt usch.. Men jag har nog varit extra stressad nu... men ändå.. har ju nyss haft det, men det är inte på samma ställe nu...Jag hatar att få det, helst nu, jag som precis skulle till att dejta en kille till veckan.. det blir ju inget nu om det inte försvinner.. Vet vad jag önskar av tomten iaf.. att han tar bort mitt munsår :(

• Littlestar83

Anonym ( ) skrev 2008-12-20 15:39:20 följande:

Jag har ju haft det i flera år å det kommer kanske 1-3 gånger per år.. men nu är det inte ens en månad sen jag haft det sist.. å jag vill ha bort det fort, men det tar väl ca en vecka som vanligt usch.. Men jag har nog varit extra stressad nu... men ändå.. har ju nyss haft det, men det är inte på samma ställe nu...Jag hatar att få det, helst nu, jag som precis skulle till att dejta en kille till veckan.. det blir ju inget nu om det inte försvinner.. Vet vad jag önskar av tomten iaf.. att han tar bort mitt munsår :(
    Jaaa fy nae det är inget kul....men du aksnke har vart lite nervös inför dejten o då ploppar det lägligt upp... det är som vanligt när man ska göra nått... haha! Men det finns ju sånadär plåster...sånna små runda... Ta ett sånt på...det brukar ju itne synas så mycke då...
    Eller ta på lite läppstift...hihi!!! Lycka till på dejten iaf!!!

hihi.. jag skjuter nog upp dejten.. Jag bryr mig inte så mycket att det syns, men jag kan ju ändå inte hångla med honom ;) (vill ju inte smitta honom)..

Men tack iaf och God Jul :)

• Littlestar83

Anonym ( ) skrev 2008-12-20 17:25:04 följande:

hihi.. jag skjuter nog upp dejten.. Jag bryr mig inte så mycket att det syns, men jag kan ju ändå inte hångla med honom ;) (vill ju inte smitta honom)..Men tack iaf och God Jul :)
    Haha nae det är sant... Men lycka till iaf på nästa dejt ni går när munsåret är borta... Hihi!! God jul på dej själv!!!
  • sparco

Den enda salva som tar bort mina munsår är healip från ACO apoteket. Vet inte om det är rättstavat, en liten lila tub som kostar 99kr. Men jag brukar använda den oftare under dagarna än vad som står angivet.

• Briana

Har oxå problem med detta och fick tabletter utskrivna av min läkare. Fort man känner av det ska man ta dessa tabletter. 5 tabletter om dan i 5 dagar. Dessa hjälpte super på mig iallafall. Dom heter aciclovir Ranbaxy.

• Anonym (recept)

Jag har VALTEX, som jag fått av läkare på recept, så fort jag känner att det är på gång så tar jag dem 2ggr per dag i 5 dagar då får jag inga blåsor alls.
    Det är dyrt i och för sig, för det går inte under högkostnads skydd, men super bra. Inte haft blåser på flera år och jag tycker besvären innan har minskat.

• bennysson

ha världens munsår nu... herpes. har tabletter
    ACIKLOVIR STADA 400MG som jag äter 2st 2ggr om dagen i dagarr.. så fort jag känner symptomen och då blir det oftast inget.. men denna gången hade jag inga hemma... typiskt..

be husläkaren skriva ut. de förbeygger även besvär.. jag har jättesällan nu när jag äter dem, annars fick jag ofta..

när det väl brutit ut brukar jag baadda så ofta jag kan med alsolsprit för att torka ut.. då slipper man att det lbir varigt osv...

lycka till!

Svar på tråden Munsår (herpes) vad göra??