Förstoppning av yoghurt?
Min dotter (19 mån) hade förstoppning här om dagen, och nu börjar hon bli hård och få ont igen. Det jag kan komma på att hon ätit det sista, som hon inte brukar, är yoghurt. Kan hon bli förstoppad av det?
Min dotter (19 mån) hade förstoppning här om dagen, och nu börjar hon bli hård och få ont igen. Det jag kan komma på att hon ätit det sista, som hon inte brukar, är yoghurt. Kan hon bli förstoppad av det?
Barn kan ju bli känsliga för mejeriprodukter,laktos...
Min son är mjölkallkerigker och ett av hans symptom var just förstoppning. Reagerar hon på andra mjölkprodukter också?
Hon reagerar inte på gröt i alla fall, och verkar inte göra det på ost heller. Fast hon äter ju inte speciellt mycket ost. Vanlig mjölk har jag inte tänkt på, för det dricker hon rätt sällan. Men det vore väl lustigt om det bara var just yoghurten hon inte tålde.
Ja, är hon mjölkallergiker så börde hon reagera på gröt och annat också. Kanske kan det vara någon frukt i yoghurten som hon inte riktigt tålde?
Blir era små förstoppade när de är laktosintoleranta?
Man lär sig nåt nytt varje dag, trodde dom blev som mig... Kraftigt INTE förstoppade ;)
Min son är inte laktosintollerant utan allergisk mot mjölkprotein, det är två helt skilda saker.