• Hannah74

Namnet Vega?

Vet ni många/någon som heter det. är det ett vanligt namn att ge sina barn nu?

Vi har nämligen en ös i magen som har BF den 24 april- Vega dagen- tycker det är fint, men vill inte att mina barn har namn som 3-4 heter i klassen. Men behöver inget "påhittat" eller ovanligt namn för den sakens skull. Sonen heter John, ett vanligt namn, men som kanske inte alla dagens barn får.

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april-09 får han en lillasyster!?
  • Svar på tråden Namnet Vega?
  • SanSin

Jag känner bara en....tycker det är fint namn. =)

• Jesster

Vega är ett gammalt och jättefint namn. Det är inte så vanligt och vad jag vet är det få som döper sina barn till det nu.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Tecken

Jag tänker på Haninge och Las Vegas när jag hör namnet. Men Vega är väl en stjärna? Jag känner inga Vegor.

• rockmind

Vi har döpt vår dotter till det i andranamn, tycker det är jättefint. Hon är född nu 2008. Vi övervägde att ta det som tilltalsnamn men det blev vårt favvonamn Ebba istället!

• Hannah74

Haninge?
    Varför tänker man på det ?

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april-09 får han en lillasyster!?
  • Hannah74

Förresten, vad skrev jag. En ÖS i magen?? Iof så är det full fart, men en Tös är det ju såklart.

• Tecken

Hannah74 skrev 2008-12-20 21:08:31 följande:

Haninge?Varför tänker man på det ?
    Vegabaren? Du vet, Sveriges första hamburgerbar? Inte?

Jag har åkt förbi där med bil några gånger och den symboliserar Haninge för mig.
  • Skusan

Vega var ett fint förslag på namn tycker jag, inte alls vanligt!

• Tecken

Haha, jag frågade min man vad han tänkte på när han hörde namnet Vega: "Bostadsområdet i Haninge.". Så det är ett bostadsområde i Haninge också Inte konstigt att den associationen dök upp, alltså.

Svar på tråden Namnet Vega?