• isisisis

Goda röror till jul?

Hej.
    Finns det någon härinne som har lust att dela med sig med recept på någon god "röra" till julbordet?

Funderar även på att ha marinerade haricotsverts och marinerade champinjoner....
    så om någon har ett smarrigt recept på dessa tar jag tcksamt emot också

• Svar på tråden Goda röror till jul?
  • lalasmama

blanda 1 burk creme fraiche,
    en liten finhackad röd lök &
    en halv burk svart rom.. lite salt å peppar..
    mkt gott & passar bäst till lax & annan fisk..

• isisisis

lalasmama skrev 2008-12-21 12:56:42 följande:

blanda 1 burk creme fraiche, en liten finhackad röd lök & en halv burk svart rom.. lite salt å peppar.. mkt gott & passar bäst till lax & annan fisk..
    Tack du är rar.
    Just den är den enda på rak arm jag kan....

Den är super.

Tänkte variera mig lite .Tack iaf
  • Namaste72

Hacka tomater, rödlök, persilja, röda bönor och vinegrett.

Hummus!

{ I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Ejin

blanda majonnäs (helst hemgjord men köpt går bra) med creme fraiche... (ska va kanske en fjärde del eller lite mer me creme fraiche) ev, lite salt och peppar, ha i hackad dill, fryst eller färsk, ha e salladskrabba på burk(se till att vrida ur den så den inte är så blöt) ha i räkor eller kräftstjärtar, eller både och och ev sparris om man gillar de...
    super god räkröra som är ett måste på julbordet hos oss...

• isisisis

Ejin skrev 2008-12-21 13:33:51 följande:

blanda majonnäs (helst hemgjord men köpt går bra) med creme fraiche... (ska va kanske en fjärde del eller lite mer me creme fraiche) ev, lite salt och peppar, ha i hackad dill, fryst eller färsk, ha e salladskrabba på burk(se till att vrida ur den så den inte är så blöt) ha i räkor eller kräftstjärtar, eller både och och ev sparris om man gillar de... super god räkröra som är ett måste på julbordet hos oss...
    Åh vad gott.Låter som den jag provade igår i Köpenhamn.Tackar,den ska jag prova
Svar på tråden Goda röror till jul?