Inlägg från: markous |Visa alla inlägg
  • markous

Dimljus

Lagen är till för en anledning. Man skall inte blända för att det ökar risken för olyckor. Olyckor skadar/dödar.

Sen att hämnas i trafiken gör dig minst lika korkad som den du hämnades på. Det är oansvarigt att bete sig lika illa.

Och vi är väl endå vuxna män?... Eller?

• markous
    RoL skrev 2009-02-23 17:09:31 följande:
    Handlar det om hämnd ? jag bryr mig inte om de som inte bländar, men det är irriterande med de som bländar för att vara coola Men huvudanledningen till att jag slår på mitt helljus - om det inte bländar andra - är att min syn, det jag ser av vägen och ev gångtrafikanter, barn, djur blir så mycket bättre. Deras ljusmängd som bländar mig möts av min ljusmängd coh jag ser mycket bättre vad som finns framför mig på vägen. Inte hämnd, det handlar om att se vad som finns på vägen.Fast om du har 2 helljus och 2 halvljus i ögonen så ser du endå inget för dina ögon har precis blivigt chockade och behöver några sekunder på sig att anpassa sig. Så det där är bara BS och de tror jag inte på.

Det är inte svårt att erkänna att du också gör fel genom att blända tillbaka ett konstant sken som även bländar han. Då är det plötsligt 2 bilister som bländar varandra i mötande riktning.
    Det bäddar ju för success. Och jag tänker då på en icke belyst väg när det är mörkt ute.

Ang konstanta dimljus så skall man inte ha det. Blinka till om dom har de men inget mer. Det är onödigt att hetsa upp sig i trafiken.
Svar på tråden Dimljus