Tar ni det som en komplimang om någon säger ???
Hejsan alla prematur föräldrar
Undrar om ni skulle/tar det som en komplimang att erat barn inte ser ut som ett prematurbarn?
Hejsan alla prematur föräldrar
Undrar om ni skulle/tar det som en komplimang att erat barn inte ser ut som ett prematurbarn?
Jag tar det också som en komplimang, men det känns som underligt att jag gör det på ett sätt. Mitt barn är prematur och jag är en stolt prematur förälder. Men varför blir man glad att höra att barnet inte ser ut som det ett prematur barn ,fast det är det. Jätte svårt att förklara.
jo, jag vet. Jag tar inte illa upp att folk säger det. Utan att jag blir glad för att dom säger just det. Och det känns konstigt. Eftersom jag är stolt över mitt barn och prematur för mig betyder kämpe och överlevare.
visst har man fått komentarer ibland som är helt skumma som tex, vad han verkar vara med och tittar osv.
Som att han inte skulle det. Men jag tycker prematurbarn är helt fantastiska med tanke på vad dom har gått igenom. Sen tycker jag själv klart att fullgågna barn också är mirakel. Och kanske ännu mer nu efter vi fick våran lilla kille. Allt blir inte lika självklart.
Men jag är så orhört tacksam för min son. Och jag är stolt att vara hans mamma. Han är född prematur. Är det då fel att säga att man är en stolt prematur förälder? Visst är jag en vanlig stolt mamma också(självklart):)
Det är så synd att det finns så mycket okunskap i samhället anngående prematur barn. Och bara den komentaren att din dotter ser ut som en riktig bebis är ett bevis på okunskap. Självklart är våra barn riktiga barn och ingenting annat. Jag blir jätte ledsen att höra att nån ens har fält den komentaren om eran dotter.
som att förväntan var att hon inte skulle se ut som en vanligt bebis.
Jag undrar vad är igentligen prematur utseende? Alla verkar ha sina olika tankar, synpunkter och vissa tycker det är förlegat att säga att barn har prematur utseendet.
Prematur utseende, då tänker jag på kinderna där cpap banden har suttit och det kan bli som en markant line. Men det försvinner ju med tiden.
Det kanske inte ens är efter cpap banden. Hoppas ni förstår vad jag menar.
varför tycker du synd om dom? för att barnet har ett prematurutssende?
Botebotrollen skrev 2009-01-30 17:10:02 följande: