• Babe

Tar ni det som en komplimang om någon säger ???

Åååh... Jag fick höra detta med första barnet...
    "Men så vacker hon är, hon ser ju inte ut som ett prematur..." jag fattade noll, kan jag säga!!! Hur ser man ut då??! Detta frågade jag en sköterska som förklarade att prematurer i regel får första tiden lite speciellt utseende, som "UFO"!!!'¨
    Detta var alltså vad jag fick höra av en sköterska, inte mina synpunkter så ngn tar illa upp, för det gjorde jag, tyckte det lät grymt...

Nu har inte våra haft "säregna" drag då det fötts v33, men:

De är sååå vackra dessa småttingar, våra prematurer! Så underbart sköra och underbara, som små änglar!! Tyckte själv att bebisarna på BB var så groteska och pluffsiga, ja inte var de lika näpna och söta, som våra !!!

• Babe

i want to have a kid: suck!!! jag hoppas du inte menar det du säger...

Nu har inte våra barn haft detta "specifika" utseende, men jag kan förstå att hur man än tycker att ens barn är det vackraste i världen kan det kännas jobbigt... speciellt OM man lyssnar till alla dessa oempatiska människor som tyvärr trampar runt på jorden... suck!!!
    Vår dotter hade otroligt mjukt huvud (skalle) pga prematurfödseln och ville till att formass nett/platt bak, vilket dock växt till sig samt täcks av hår =) men då märkte jag vilka grymma människor kan vara med sina idiotiska kommentarer!!! Vår dåvarande bm skällde jag ut efter noterna då hon hånskratade och tyckte att det såg lustigt ut! vA??? Men hon har fått äta upp siina ord kan jag lova!!! Stå på er, era barn är sååå vackra, en människa som säger ngt annat har ju problem med sig själv... =)

Svar på tråden Tar ni det som en komplimang om någon säger ???