• Bite me

Tar ni det som en komplimang om någon säger ???

Nej, min son (24+1) har fått den kommentaren regelbundet, men jag tar det inte som en komplimang, för det skulle ju betyda att jag inte vill att han ska "se prematur ut", och vad skulle det spela för roll egentligen?

• Bite me

Botebotrollen; Jag tar det mer som en kommentar från en människa som kanske inte är så insatt i ämnet, att människan helt enkelt är okunnig som ens ställer en sån fråga. Visst var sonen smal i ansiktet eftersom skelettet var så mjukt de första månaderna, och visst hade hans näsa tryggts upp av cpapen, men de allra flesta vet att det utseendet är övergående.

Får jag fråga hur prematur ditt barn var?

• Bite me

Botebotrollen; Vad tror du själv är svaret å den frågan? Menar de inte att prematurutseendet sitter i under första året då, och som sagt, att det oftast växer bort? För det är vad läkarna och personalen i Uppsala sa till oss när vi frågade.

Hur gammal är din dotter idag? Har allt gått bra?

• Bite me

Sonen är fyra och helt friskförklarad, som genom ett mirakel. Han lider av en "klassisk" ätstörning som gör sig påmind varje gång han blir sjuk, men det blir han nästan aldrig, så vi har haft en otrolig tur.

Svar på tråden Tar ni det som en komplimang om någon säger ???