• hejpa

Tar ni det som en komplimang om någon säger ???

mina grabbar räknas som extrempremmisar (v.26+2 med vikter på 774 & 924g) men de har heller inte haft det där typiska prematurutseendet. jag tar det nog lite som en komplimang när folk säger att det inte syns att de är för tidigt födda, mer än på storleken då :)

• hejpa

jag tyckte också att bebisarna på bb så helt absurda ut. som jättar nästan. men nu när man träffar vanliga nyfödda så tycker man att de är jättesmå :P

• hejpa

tror knappast att nån i den här tråden skulle våga säga att man inte tycker att ("typiska") prematurbarn är så vackra. det är ju tabu att säga att barn överhuvudtaget är fula. fast alla har nog nån gång sett ett fult barn ;)

• hejpa

jag ville inte att mina barn skulle se ut så som de barn man såg satt på väggarna på sjukhuset, alltså prematurbarn som hade legat där innan. jag tyckte inte att de var särskillt vackra, men jag tycker inte att det är vackert med stora ögon övht. men såklart att jag skulle älska mina barn oavsett hur de såg ut, det gör väl alla föräldrar.
    så nu var det sagt ;)

• hejpa

lilja26 skrev 2009-01-30 19:36:39 följande:

Botebotrollen skrev 2009-01-30 17:10:02 följande:
    Kan bara håll med dig. Det kändes så otroligt att se att dessa små prematurhjältar bli så stora, och dessa bilder ingav mig hopp om framtiden. Att det faktisk finns barn som överlever. Som går från små och sköra till stora,härliga barn. Och jag tyckte att dom var helt underbara på alla sätt och vis på dessa bilder.
    absolut var det härligt att se att de kunde bli så stora och friska, när de varit så små och sjuka. klart det gav en hopp :)
    men där vi var så hade nästan alla barn det där typiska prematurutseendet, så man trodde nästan att alla som föddes för tidigt skulle se ut så. fast så var det ju inte..
    äsch, struntsamma. mirakelbarn har vi iaf! och fina är dom :)
Svar på tråden Tar ni det som en komplimang om någon säger ???