Hur veta om det är "rebound" eller inte?!
Jag separerade från min exsambo och dotterns pappa (hon är nu 8 månader) för 2 månader sedan och vi har inte bott ihop sedan dess. Huset är ännu inte sålt så jag bor där, och vi har alltså en hel del praktiska saker framför oss som säkert kommer kräva en hel del ork. Men - jag har träffat en kille (som är en gammal kollega så vi kände varandra lite innan) och jag mår bara SÅ bra i hans närhet. Vi sms:ar varje dag, hörs på telefon - än så länge har inget "hänt" men jag känner mer och mer att han är den man jag så länge letat efter.
Jag är ändå SÅ orolig över att det ska bli (kan vara?) ett rebound-förhållande. Att jag blir så glad över honom och tanken av ett liv med honom att jag inte riktigt känner "äkta" känslor. Det har hänt tidigare i mitt liv, men ändå vet jag inte...är så rädd att det ska vara så, och vill inte på något vis gå vidare av fel anledningar. Hur fasen ska man veta om det är ens hjärta man lyssnar på eller något annat?
Kan tillägga att det inte funnits känslor mellan mig och exet på 1,5 år, vi har kämpat och försökt för dotterns skull. Så det finns ingen som helst kärlek eller något liknande kvar, men det är ju ändå jobbigt att gå igenom en separation och speciellt som vi inte direkt kan samarbeta...
Någon som har en solskenshistoria att dela med sig av eller ge något bra råd??!