• druvans

Skidbyxor för gravid??

Jag ska åka skidor över nyår och kommer då att vara i vecka 20. Har försökt låna skidbrallor av dom jag känner men alla är för små i midjan så nu får jag traska iväg och köpa mig ett par. Är det någon som vet om det finns någon som säljer skidbyxor för gravida? Eller har någon något förslag på ett par billiga men bra brallor jag kan inhandla??

• Svar på tråden Skidbyxor för gravid??
  • La Lola

Jag kör med täckbyxor med hängslen.
    Då kan man ha de uppknäppta men de ramlar inte av iaf.

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • FrökenBokmal

Jag tror inte att det finns faktiskt. Inte minst för att när magen växer mera så vill många inte åka skidor (det rekommenderas inte att riskera att ramla på en stor mage osv). Men har du liten mage och känner att det är ok så prova större storlekar/herrstorlekar.

• druvans

Tack för era tipps.

Vill helst inte gå upp i storlek i byxorna då jag redan innan hade svårt att hitt byxor som inte ser ut som tält på mig (är 1.60 lång).. Men ska nog spana efter brallor med hängslen då, det låter ju smidigt..

Det jag fundera på var också om man gör men byxorna oknäppta och löser det med "hängslenypor", blir det inte lätt kallt då? Har du testat det innan Syster Fi?

• viseversa

men det finns ju något som heter bellybelt som är för gravida. som man kan sätta i glipan i byxorna så det inte är ett hål där utan tyg.

druvans skrev 2008-12-22 09:52:39 följande:
    Tack för era tipps. Vill helst inte gå upp i storlek i byxorna då jag redan innan hade svårt att hitt byxor som inte ser ut som tält på mig (är 1.60 lång).. Men ska nog spana efter brallor med hängslen då, det låter ju smidigt.. Det jag fundera på var också om man gör men byxorna oknäppta och löser det med "hängslenypor", blir det inte lätt kallt då? Har du testat det innan Syster Fi?
  • La Lola
    druvans skrev 2008-12-22 09:52:39 följande:
     Det jag fundera på var också om man gör men byxorna oknäppta och löser det med "hängslenypor", blir det inte lätt kallt då? Har du testat det innan Syster Fi?
    Det är ju bara att ha en längre tröja utanpå ju.....
    Precis som när man har täckbyxor med hängslen.
    *mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • viseversa

eller så får du ha en lång jacka över som täcker glipan.

viseversa skrev 2008-12-22 09:54:39 följande:
    men det finns ju något som heter bellybelt som är för gravida. som man kan sätta i glipan i byxorna så det inte är ett hål där utan tyg.
  • druvans

Ett sånt där bellybelt antar jag att man kan köpa i vilken mamma shop som helst, eller? Lever för tillfället i en rätt bebis tom värld så jag är lite off när det kommer till detta.. Men det är klar, har jag en sådan över så borde det ju fungera bra.

Tack igen!

• viseversa

vet inte om man kan köpa det på många ställen.men du kan ju alltid kolla.Har ingen själv men funderade starkt på att köpa ett när jag var gravid.Men det blidde inte av.

druvans skrev 2008-12-22 09:58:07 följande:
    Ett sånt där bellybelt antar jag att man kan köpa i vilken mamma shop som helst, eller? Lever för tillfället i en rätt bebis tom värld så jag är lite off när det kommer till detta.. Men det är klar, har jag en sådan över så borde det ju fungera bra.Tack igen!
  • lillvilda

Jag körde med täckbrallorna öppna i gylfen och en långtröja eller jacka som täckte glipan.

Svar på tråden Skidbyxor för gravid??