• LAV0LINA

Tona håret innan jul? Det kan väl ändå inte bli värre - eller???

Beslutsångest!
    Köpte en tvåas toning igår, en färg som hette "congac" (typ hasselnötsbrun).
    Vågar man stoppa i den, kanske det blir för mörkt?
    Den tvättas ju ur såsmånigom så den kommer ju inte vara supermörk hela tiden..
    Klippte mig nämligen igår och då försvann nästan alla ljusa slingor jag hade i håret och det hela blev råttfärgat och supertrist!
    (finns bilder i galleriet på nya frillan, dock ofixad Ligger under "magen" v 25)
    Kommer det bli helt galet, är jag för ljus i hyn tro?
    Beslutsångesten är stor, tänk om man ser ut som ett vandrande lik då man stoppat i toningen liksom... Men det är ju en guldigare, varmare färg....
    Ge mig tips och råd!

• Svar på tråden Tona håret innan jul? Det kan väl ändå inte bli värre - eller???
  • LAV0LINA

Nån måste väl ha nått tips?

• Gingsan

Jag skulle nog våga mig på att tona håret innan julen. Visst att färgen är lite mörkare i början, men samtidigt så tror jag inte att lite mörkare hår skulle vara nån katastrof på dig faktiskt.
    Och skulle du uppleva att färgen känns för mörk så kan du ju tvätta håret ett par gånger på raken så försvinner lite av överflödsfärgen på en gång.

Lycka till =O)

****Nikita**** 071228
  • LAV0LINA

Jo, det är så jag tänker också.
    Och så säger mamma och pappa och de äldre i familjen "men du är ju så fiiiiin i ljust hår" Räcka ut tungan
    Det är väl det som håller mig tillbaka mest, men jag är ju samma människa ändå (har färgat och tonat håret många många gånger, så jag tycker familjen borde vara van... men det kanske är därför dom vill att jag ska hålla mig ljus..?)

Gingsan skrev 2008-12-22 12:03:09 följande:
    Jag skulle nog våga mig på att tona håret innan julen. Visst att färgen är lite mörkare i början, men samtidigt så tror jag inte att lite mörkare hår skulle vara nån katastrof på dig faktiskt. Och skulle du uppleva att färgen känns för mörk så kan du ju tvätta håret ett par gånger på raken så försvinner lite av överflödsfärgen på en gång. Lycka till =O)
  • och

Jag tror du skulle passa fint i en mörkare hårfärg med. Att du har ljus hud är inget hinder. Dina ögon såg mörka ut, så du passar nog bra i den färgen.

Dessutom är det rätt så skönt att inte behöva springa och slinga håret sen när man fått barn, dels sliter det mer på håret och dels så har man inte så mycket tid.

Svar på tråden Tona håret innan jul? Det kan väl ändå inte bli värre - eller???