Inlägg från: Fru Humla |Visa alla inlägg
  • Fru Humla

Stora bröst problem vid amning

åå jag vet hur det är när min mjölk rann till nu med yngsta så hade jag I-kupa, jättejobbigt. man tycker ju att g-kupa räcker liksom
    men jag vet inte om jag förstår problemet när du ligger och ammar.
    om du ligger på sidan, äter han då från det understa bröstet så att säga?
    många gör fel och vill ge det översta vilket då gör att man måste hänga över bäbisen.
    ni ska ligga mage mot mage och då  borde du kunna vrida dig lite framåt för att få bröstvårtan i rätt läge, trixigt jag vet men snart lär sig de små att ta bröstet även om det inte är exakt rätt läge.
    med mitt först abarn fick jag inte till amningen pga att bröstet hände så när jag satt. då sa en gammal barnsköterska på bb att jag skulle rulla ihop en handduk och lägga under bröstet som stöd. dte fungerade jättebra för då lyftes bröstet lite så att vårtan hamnade mera framåt än neråt. då gick det bra att lägga till henne men jag fick ha en kudde under som stöd.

jag hoppas att du får till det, vet hur jobbigt det är men snart lär han sig att ät aoch då komemr allt gå som en dans.
    lycka till!

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Fru Humla
    Svar på #8
    jag var oxå tvungen att peta lite vid babyns näsa för att hon skulle få luft men bara de första veckorna sen minskade trycket lite i bröstet och hon lärde sig väl själv att styra undan näsan lite.
    men vaddå mjölkstockning du behöver ju inte trycka in hela fingret. räcker ju med att bara peta lite eller hur?
    gör osm du tycker är bäst men börjar det kännas vid området får du väl massera det lite i en varmdusch så stockar det sig inte.
    Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
Svar på tråden Stora bröst problem vid amning