Farligt att svimma när man är gravid?
Som rubriken lyder: Är det farligt att svimma när man är gravid?
Jag har alltid haft lätt för att svimma och har också alltid haft lågt blodtryck. I våras (april-maj) var det stressigt och tungt på jobbet, så då hade jag ändå snudd på för högt, men på inskrivningen i början av juni hade det gått ner till ca 120/85. På sista kontrollen var det lite lägre, men inte så mycket, ca 120/80 om jag inte minns fel. Högre än vad jag normalt brukar ha i alla fall. Trots att man rekommenderar att inte äta så salt mat som gravid så har jag ändå ätit en hel del (som jag brukar) just för att inte få så lågt.
Igår svimmade jag ändå. Orsaken var att vi var i ett mega-köpcenter med dålig luft och min man råkade köra kärran bak på min fot. Det tog väldans ont fastän det knappt syntes på foten. Jag hann säga att jag började må illa och en stund efter det tuppade jag av.
Min man sa att jag hade skakat och stirrat rakt ut och att han inte fick någon kontakt med mig på en stund. Kan detta vara skadligt för bebisen? Jag är ju själv van att svimma och brukar inte tänka så mycket på det efteråt, men nu blev jag nog lite orolig...
Någon annan som är gravid och svimmar?