baktriell vaginos?
har nyss fått reda på att d finns en gemensam faktorn för alla som fått förtidigt o d är endra havnadskapsförgiftning el bakriell vaginos...nu har ja fått d sist nämnda o äter kur mot d..vad kan ske kommer ja få förtidigt?
har nyss fått reda på att d finns en gemensam faktorn för alla som fått förtidigt o d är endra havnadskapsförgiftning el bakriell vaginos...nu har ja fått d sist nämnda o äter kur mot d..vad kan ske kommer ja få förtidigt?
Bakteriell vaginos hos den gravida kvinnan.
Vid bakteriell vaginos hos den gravida kvinnan ökar ofta mängden flytning och flytningen kan också bli mer illaluktande. I och med att graviditeten i sig ofta ger en ökad flytning söker kvinnan vanligtvis läkare på grund av att flytningen är illaluktande.
Bakteriell vaginos kan ibland försvinna av sig självt under graviditeten. En kvinna, som inte har bakteriell vaginos i början av graviditeten, förblir så gott som alltid fri under resten av graviditeten
Det finns fakta som talar för att bakteriell vaginos skulle kunna vara en bidragande orsak till för tidig födsel. Bakteriell vaginos har i olika studier kopplats till för tidig förlossning, d.v.s. förlossning före graviditetsvecka 37. Dock är det inte klarlagt om bakteriell vaginos är den verkliga orsaken till för tidig förlossning. Det är inte heller klarlagt om antibiotikabehandling av bakteriell vaginos under graviditeten minskar risken för förtidig förlossning.
www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp
Jag blev beodrad sängläge i v. 20 pga av sammandragningar pga bakteriell vaginos. LÅg plattfall i 2 veckor, fick endast gå på toaletten. Fick behandling med Falgyl och Keflex tror jag. Sen födde jag BF +7...
menas det att alla som fött för tidigt haft en av de två komplikationerna?
okej... för jag hade inget av dem, vad jag vet. sonen kom i v. 24.
Bakterien vid bakteriell vaginos som gör att man föder för tidigt heter Gardenerella, men det är inte bara den och havandeskapsförgiftning som gör att man föder för tidigt.
GBS är en annan bakterie... infektion i livmodern.... flerbörd.... IVF.... ja det finns en rad olika.
Men ja... bakteriell vaginos kan orsaka missfall eller för tidig födsel.
Hej!
Bakteriell vagninos låter som något jag hade... fast de på MVC tyckte jag kunde vänta att komma in och undersöka mig eftersom de hade mycket att göra under sommaren och flytningar "ska" man ju ha som gravid. Två dagar senare föddes lillen i v. 27+ 1 och vi vet inte vad som orsakade detta.
Låter intressant i alla fall, man vill ju veta varför han kom för tidigt även om allt redan är klart.
Misilo skrev 2008-12-25 19:16:49 följande: