• Alexandra84

Varför tar tvättmaskinen sönder våra kläder?!

När jag tvättar så tar vår maskin sönder våra kläder...
    Alltså, den gör som små hål i tröjorna... typ 1mm stort.
    På vissa träjor blir det kanske upp mot 10stycken hål, men bara där tröjan går över magen eller naveln...

Är det nån som har en aning om vad felet kan va?
    Har provat alla möjliga tvättmedel och sköljmedel så det kan det väl inte va?!

~*~ Lycklig mamma till två, men i april blir dom tre ~*~
  • Svar på tråden Varför tar tvättmaskinen sönder våra kläder?!
  • amalie79

Kolla om det sticker ut något någonstans i maskinen. det hände mig, då var det en skruv.

• Rebekorv

Så är det för mig med! Blir vansinnig! Alla mina nya toppar går sönder.

men jag har kommit på att det antagligen är skärpet, fr det är där det blev mest hål. Så jag köpte ett nytt som inte var så vasst.

Sedan har jag även köpt tvättpåsar att lägga alla tunna toppar i, och så drar jag igen kedjorna på mina tröjor, för dom är också rätt vassa!

vet inte om det beror på detta, emn jag gör allt jag kan för att få det att sluta. Ingen annan i familjen som får sin tvätt förstörd, så antagligen är det väl för att jag äger så många kedjade tröjor!

• aktuelle

samma har hänt mig men hittar inte något i trumman som kan ha orsakat det, måste vara något på något annat plagg som fastnar och förstör, har inte räknat ut vad än.. alltså något plagg jag tvättat samtidigt :S

• Alexandra84

Hmm... jag har aldrig tänkt tanken att dragkedjor kan ta sönder.... Det va ett bra tipps

Jag har kännt efter i trumman och längst kanter men kan inte känna att det finns nåt vasst där...

• Mårrran

Den där gummiringen som sitter precis när man öppnar luckan, passar den i själva hålet eller vad man ska säga.
    Den var för liten i vår och tog sönder en massa kläder.

www.tsundahl.blogg.se AAASSS HOOOLE
  • Jano

Det kan inte vara ängrar då?
    de äter ju gärna av kläder som ligger på golvet!

• skorpionen80

Konstigt att den bara går sönder över magen i så fall. Den kan inte gå sönder medan du har den på dig? Något i insidan av jackan? Vass navelpiercing? Skärp?

• astoria

Matfetts-stänk från stekpannan är det! Efter många turer i maskinen & bara mina tröjor med hål över magen så kom jag på det,måste vara det

• skorpionen80

astoria skrev 2008-12-22 22:57:02 följande:

Matfetts-stänk från stekpannan är det! Efter många turer i maskinen & bara mina tröjor med hål över magen så kom jag på det,måste vara det
    Men... Vad äter du som är så frätande? ;)
  • astoria

Ha ha jag vet inte tror det är margarinet / smöret,men inte säker...

• Alexandra84
    Svar på #7
    Jo det skulle det ju kunna vara men kläderna ligger inte på golvet... Faktiskt aldrig.
  • Alexandra84
    Svar på #8
    Jo jag har ju navelpiercing... men et är ju som runda bollar så det bör ju inte kunna gå sönder... Min man hade samma teori som dig visserligen.
  • Alexandra84
    Svar på #9
    Ja men det kanske det kan va! Det är ju i samma höjd... Hmmm, du har kanske löset det!
  • Joonas

Hmmm... Kan ju också vara dragkedjehål. Så har det blivit på mina tröjor när jag inte varit försiktig med jackans dragkedja.

• logg81

Min mamma har samma problem och nu har jag märkt att även mina kläder får små hål precis vid naveln....

Min mamma har inte piecat naveln vad jag vet så det kan det inte vara och jag tog ur min undergraviditeten och det var efter det mina småhål började komma.

Jag börjar undra om vi har något sjukt frätande navelsvett här i familjen.... Konstigt är det iaf....

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • skorpionen80

logg81 skrev 2008-12-23 14:34:16 följande:

Min mamma har samma problem och nu har jag märkt att även mina kläder får små hål precis vid naveln.... Min mamma har inte piecat naveln vad jag vet så det kan det inte vara och jag tog ur min undergraviditeten och det var efter det mina småhål började komma. Jag börjar undra om vi har något sjukt frätande navelsvett här i familjen.... Konstigt är det iaf....
    Har ni skärp i byxorna?
  • Bubbilub

Jag har aldrig fått sådana hål på mina tröjor. Men mitt ex hade det på alla sina tröjor. Vi tvättade alltid tillsammans, så vi uteslöt tvättmaskninen, men kom aldrig säkert på vad det var.

• Fina Fröken Lycklig

"Jag börjar undra om vi har något sjukt frätande navelsvett här i famlijen"

Hahaha Den frasen gjorde min dag

Har inget tips dock.

• tvättmaja

Hej!

Har också känt i trumman och inget finns där som är vasst! Detta hände tidigare med alldeles ny tvättmaskin, vi har flyttat och har igen en ny tvättmaskin men inget vasst finns däri. De tröjor som går sönder är sådan av ganska tunt material och nu senast en av mina favorittröjor i merinoull! fy vad trist och dyrt blir det! man kan ju inte tvätta allt för hand! finns inga skärp med eller kedjor när jag tvättar dessa kläder! men jag ska prova tvättpåse nästa gång!

eller så får det bli utan centrifugering och dropptork men det bli ju jättejobbigt!

frustrerande!

Svar på tråden Varför tar tvättmaskinen sönder våra kläder?!