Vad ska ni göra och äta på er uppesittarkväll imon??
Vad gör ni imorgon kväll?
Vad gör ni imorgon kväll?
Vi ska gå till saluhallen och köpa allt vi gillar, sen så ska vi faktiskt spela bingolotto...Hahaha Brukar aldrig göra det annars, fick ett infall.
Inget speciellt. Äter lite julskinka, ser på tv och njuter av att min man och jag är hemma samtidigt, att ingen jobbar eller ska jobba dagen efter .
Alltså, han jobbar kväll/natt i princip varje v tors, fredag och lördag medan jag jobbar dagtid och går upp halv sex måndag till fredag. Så det är väldigt sällan som någon av oss inte jobbar eller ska upp och jobba dagen efter. Så vi firar en lillejul fast det inte låter så .
Jag ska sjunga på julkonsert i kyrkan efter blir det myspys hemma med lite glögg och gott att äta kanske plus det lilla sista som skall göras inför julafton
jobbar som resten av veckan endast ledig på fredag
mysa o kanske packa lite... flyttar i mellandagarna...
Provsmaka julgodis, dricka glögg, slå in paket, pyssla och titta på tv. Förhoppningsvis klä granen också (om man får någon). Det blir nog jag och döttrarna som stannar uppe. Sambon jobbar och sonen behöver sova.
Jag vill ha nått speciellt att äta, men vad är frågan??
Mysa med familjen.
Min näst yngste som fyller 9 så det blir lite gott ätt äta och lite godis,kanske.
Vad vi äter bestämmer han.Hos oss får alltid den som fyller år bestämma maten.
Jag å lillan ska mysa vid barnprogramen å sen blir det att sova. Pappa jobbar sista natten
Firar Jul redan då
Klä granen och lägga paket under den.
Äta lite smått och gott. Båda kommer nog få vara uppe en liten extra stund och mysa.
Hålla tummarna på att vi inte blir magsjuka så att vi kan fira jul....
Är ledig i morgon så under dagen blir det veterinärbesök samt julpyntning. Ska bla göra julskinka och julmust och glögg marinerad rostbiff. Sedan ska vi klä granen.
Ska även ta ett härligt skumbad men massa tända ljus och champagne. Dottern får det samma fast med cider
Senare på kvällen ska vi ta det lungt och ha det mysigt, spela spel, se lite på tv.
Vi ska äta skaldjur, hummer, king crab, havskräftor som vi köpt på hallen samt champagne till mig, till sambon och dottern blir det cider
Ha det allmänt mysigt med familjen innan det bär av iväg på julfirande. Till middag blir det lövbiff med potatis och sås - för att bryta av mot all julmat som komma skall. Sedan har jag några julklappar kvar att slå in så det ska väl också fixas. Just det, lillkillen ska bada också.
Jag har svärmor med respektive och min mans syskon+ respektive på middag.......... Det blir anka med tillbehör (som hon tack ock lov lagar själv. Hon är dansk, därav ankan.) och lite av det vanliga svenska julbordet, som vi fixar.
Lite bingolotto blir det också =) Sen bär det av till jobbet 20:45.
Vi ska på BBQ!
Vi ska med spela bingolotto faktiskt, inte så många gånger om året som vi gör det men till jul passar det utmärkt sen blir det lite god mat...stiltje i hjärnan har inte funderat ut än vad det ska bli, men förmodligen något som inte är julmat. Sen blir det pepparkakor, ädelost och glögg, mums
barnen får julmust och pepparkakor. Många som jobbar...hoppas ni får fira lite jul senare istället
Vi ska basta sen spela bingolotto och äta julskinksmackor=)))
Och jag ska krya på mig från min virunsinfektion
på dan jag hämta systerdottern som kommer med buss från mjölby sen ska vi handla det sista akuta inför jul sen slå in alla paket sen blir det nog familjemys med gott att äta och klä granen, får se lite hurdan utspelar sig för lilltjejen har sovit hos mormor och morfar så beror lite på när dom kommer och lämnar henne..
Inget speciellt alls...