• Anonym (RÄDD !!)

Min man hotade mig med kniv när jag sa att jag inte orkar mer och vill lämna han..hjälp

Min man har misshandlat mer flertal gånger tex om han blir svartsjuk elr när jag säger emot elr nått han inte tål. han använder knytnävar emot huvudet lavetter sparkar och boxar. för nån vecka sen sa jag till han efter han gett mig en smäll att jag inte orka vara med han längre att jag mår dåligt med han så blev han så arg att han slog ner mig på golvet sprang in i köket och hämtade en kniv och sa - du skulle bara våga lämna mig du vet vad som händer du kommer att få se..........jag har aldrig varit så ledsen vet inte vad jag ska ta mig till

-KAN INTE JAG FÅ DIG SKA INGEN ANNAN HA DIG-

• Svar på tråden Min man hotade mig med kniv när jag sa att jag inte orkar mer och vill lämna han..hjälp
  • Finkelkeso

men shit han är ju galen.. ring polisen.. åk till en vän och göm dig där

• humbela giz what ever u call me

Ring polisen, kvinnojouren.

Nåja vad är väll en bal på slottet.........
  • ShoSho84

Var försiktig...om han hotar med kniv är det allvarligt. Jag har tyvär en vänninnas mamma som blev mördad av sin man för hon ville lämna han. Han hade tidigare hotat henne och brukade också slå henne ibland....ditt fall låter allvarligt så var försiktig och gör inget ensam.

• Anonym (a)

SNÄLLA ring polis och den närmska kvinnojour NU!

• Anonym (mira)

finns det nån i din närhet som vet om hur du har det?

• Viewsonic

Anonym (RÄDD !!) skrev 2008-12-22 22:45:34 följande:

Min man har misshandlat mer flertal gånger tex om han blir svartsjuk elr när jag säger emot elr nått han inte tål. han använder knytnävar emot huvudet lavetter sparkar och boxar. för nån vecka sen sa jag till han efter han gett mig en smäll att jag inte orka vara med han längre att jag mår dåligt med han så blev han så arg att han slog ner mig på golvet sprang in i köket och hämtade en kniv och sa - du skulle bara våga lämna mig du vet vad som händer du kommer att få se..........jag har aldrig varit så ledsen vet inte vad jag ska ta mig till -KAN INTE JAG FÅ DIG SKA INGEN ANNAN HA DIG-
    Säg att du ska gå och handla mat, men gå till polisen alt. kvinnojour.
  • gullican

Du måste naturligtvis bort från honom för gott, det förstår du säkert. Har du möjlighet ikväll att ringa polisen utan att han märker det så gör du det. Att provocera honom med att ringa polisen framför honom just nu när han hotat att döda dig är nog för riskfyllt då han kan "flippa ut" helt och vad som helst kan hända. Om det inte går att ringa polisen ostört ikväll så försök lugna ner dig och behåll kylan även om det är svårt. Försök att inte diskutera mer med honom utan försök att få honom någorlunda lugn. Imorgon ringer du kvinnojouren så fort han går till jobbet eller går ut något ärende eller något. Om han inte går ut får du försöka att själv komma ut, säg att du ska gå och handla eller vad som helst som inte verkar misstänkt utan helt normalt. När du är ute kontaktar du kvinnojouren och förklarar allvaret i situationen så tar de hand om dig. Berätta allt och att du inte vågar gå hem då han hotat döda dig osv. Överdriv hellre än berätta för lite.

Väl på kvinnojouren så får du hjälp med allt inklusive att kontakta polisen för anmälan, ansökan om skyddade uppgifter och besöksförbud.

Svar på tråden Min man hotade mig med kniv när jag sa att jag inte orkar mer och vill lämna han..hjälp