• Bam

Ska man få göra IVF när man redan har barn?

Läser ofta om par som har både 2, 3 och 4 barn som plötsligt får problem med att skaffa ett till och till slut vill ta till IVF.
    Ska dom få ta upp en plats i kön för dom som inte har barn alls?

Innan du gräver en grop så bör du ta mått på dig själv.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska man få göra IVF när man redan har barn?
  • memlan

Men om de har gemensamma barn sen innan får de ju betala själva (det fick våra vänner). Då tar de väl inte platsen i kön?

• blå fisk

Ja, det tycker jag att man ska få. Men nu är jag inte så insatt, men får man IVF försök betalda av landstinget om man redan har 2, 3 eller 4 barn sedan tidigare? Det vet jag kanske inte om jag tycker att man ska få betalda försök från landstinget om man redan har flera barn. Men privat måste det väl stå alla fritt att söka hjälp med att få barn.

• lucki

Svarade annat.
    Vi gjorde IVF "trots" att vi hade ett barn innan.
    Men då vi jobbat på att få ett syskon under fem års tid, så orkade jag inte längre.
    Dock gjorde vi det privat o tog ingen plats för någon som var helt barnlös.
    Betalade också det själva.

• denna där

Ja det tycker jag absolut.

• Viewsonic

Ja, om de betalar för det.

• Bispan

Javisst, sen kanske man kan tycka att de/vi bara borde kunna söka oss till kliniker som inte har några köer. Så vi inte hindrar barnlösa från att bli föräldrar.

I Falun t ex finns inte någon kö.

• Miracle Cats

Ja och det får de ju också, utan köplats via landstinget.

Time spent with cats is never wasted
  • Sniglar och Krut

Ja, självklart. Mest troligt så är det två människor som också har jobbat och betalat skatt. Pengar som ska gå till att hjälpa dom som behöver det.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
Svar på tråden Ska man få göra IVF när man redan har barn?