Inlägg från: Felicia Adrian |Visa alla inlägg
  • Felicia Adrian

Vilken gravid-försäkring är bäst?

Trygg Hansa. Med de första två barnen år 2004 fanns bara Trygg Hansa så var inte så svårt att välja då

Idag finns många. Men valde Trygg Hansa då jag har barnförsäkringarna där, bilarna och huset och är VÄLDIGT nöjd med dem som försäkringsbolag...
    Så blev deras försäkring jag valde till barnet jag väntar nu med!

• Felicia Adrian

Kan tillägga att jag valt med alla tre graviditerna den man betalar med, den som är gratis ingår också..

Denna graviditen är jag jätte glad att jag tecknade den med en gång och betalade försäkringen med en gång när fakturan kom för det drog igång för mig i vecka 26+5.. Som tur är har läkarna stoppat förlossningen två gånger och är nu i vecka 32.
    Men blir barnet prematurfött så får jag ut för tiden jag ligger på sjukhuset med barnet... Sen tycker jag personligen det är viktigt att ha försäkringen om jag skulle spricka tex eller barnet behöver en operation efter födsel osv..

Läs noga vad som ingår i försäkringarna.. Jag hade inte ens koll på att fler än TryggHansa hade när jag tecknade nu för det är den enda som fanns med de andra två och sen var det just den som BM skickade med information om vid inskrivningen..
    För att inte göra mig själv missnöjd har jag valt att inte kolla de andra försäkringarna då jag redan tecknat och betalt TryggHansa innan jag upptäckte reklamen på tv som If har...

Sen kan ju vara bra att kolla barnförsäkring hos just det bolaget med du väljer om du vill ha barnförsäkring där.. TryggHansa har som så att tecknar man barnförsäkringen hos dem innan den graviditets försäkringen slutat gälla så drar de av på premien på barnförsäkringen så man inte betalar för dubbla försäkringar.
    Kan vara bra att ha koll på vad som gäller med just det med hos just det bolaget du väljer graviditetsförsäkring hos.

• Felicia Adrian
    Svar på #9
    TryggHansa har gjort som så att några dagar efter man kommit hem från bb ringer de upp och erbjuder att de kommer hem till oss och informerar om barnförsäkringarna och hjälper en att teckna en försäkring. De har de gjort med de andra två barnen iaf.. Den som kommit ut har som klart då så den tjänar bäst på att man tecknar TryggHansa men den informerar om de andra barnförsäkringarna hos de andra företagen som är vanligast med och vad som skiljer dem åt och vill man hellre ha tex Länsförsäkringar så hjälper de en med att teckna det..
    Tyckte jag var jätte bra!! För nog för man bestämt sig för att teckan barnförsäkring snabbt men hade nog faktiskt tagit de där 6 månaderna om de inte ringt och bokat tid för information...
    Nu har vi ju två barn som redan har barnförsäkring hos TryggHansa och redan informerat om att vi vill ha blankett utskickad så fort bebisen är född som är för ifylld med samma som de andra barnen som vi bara fyller i det de behöver veta om födsel och hälsotillstånd och skriver under..
    Flickan och kråkan skrev 2008-12-23 14:03:03 följande:
    Saifos skrev 2008-12-23 14:00:46 följande:
    Det är PRECIS så försäkringsbolagen vill att du ska tänka. Barnförsäkring ska man teckna DIREKT!!!!
Svar på tråden Vilken gravid-försäkring är bäst?