Inlägg från: Saifos |Visa alla inlägg
  • Saifos

Vilken gravid-försäkring är bäst?

Jag har tecknat TryggHansas, den som kostar 1050. Den gäller tills barnet är 6 mån och det känns skönt att slippa hålla på o fixa med det så fort man kommer hem från BB. Egentligen räcker det nog med gratisförsäkringen, den täcker inte särskilt mycket ändå precis som sas ovan - men det känns ändå tryggt ifall ifall vi skulle bli kvar på sjukhus ett tag...

• Saifos

Oj.

Vaddå vill att jag ska tänka? Det har ju redan skickat ut om att de vill att jag ska teckna en vanlig barnförsäkring direkt efter födseln och inte vänta till de där 6 månaderna. Så om de vill att jag ska vänta verkar det konstigt.

Vi har redan tänkt på det där, men tack ändå för rådet. Jag menade bara att om vi hamnar på sjukhus i samband med födseln i några veckor, vilket hänt vänner till oss, så är det skönt att ha den ersättningen. Jag läste igenom villkoren rätt ordentligt och Trygg Hansas tycker jag iaf har bäst av de som erbjuds. Även försäkringsrådgivaren på jobbet ansåg att utöver den barnförsäkring vi får automatiskt genom jobbet (annat bolag) så ska man komplettera med just Trygg Hansa.

Flickan och kråkan skrev 2008-12-23 14:03:03 följande:
    Saifos skrev 2008-12-23 14:00:46 följande:
    Det är PRECIS så försäkringsbolagen vill att du ska tänka. Barnförsäkring ska man teckna DIREKT!!!!
Svar på tråden Vilken gravid-försäkring är bäst?