Saifos skrev 2008-12-23 22:21:50 följande:
Oj. Vaddå vill att jag ska tänka? Det har ju redan skickat ut om att de vill att jag ska teckna en vanlig barnförsäkring direkt efter födseln och inte vänta till de där 6 månaderna. Så om de vill att jag ska vänta verkar det konstigt. Vi har redan tänkt på det där, men tack ändå för rådet. Jag menade bara att om vi hamnar på sjukhus i samband med födseln i några veckor, vilket hänt vänner till oss, så är det skönt att ha den ersättningen. Jag läste igenom villkoren rätt ordentligt och Trygg Hansas tycker jag iaf har bäst av de som erbjuds. Även försäkringsrådgivaren på jobbet ansåg att utöver den barnförsäkring vi får automatiskt genom jobbet (annat bolag) så ska man komplettera med just Trygg Hansa.
Ja, det är klart det är

. Vill bara uppmana alla att teckna barnförsäkring tidigt, helst omedelbart. Och nej, försäkringsbolagen är inte särskilt intresserade av att betala om de inte måste. Finns många barnfamiljer som råkat illa ut pga just detta. Gravidförsäkringen är just utformad så för att ev. komplikationer ska upptäckas. Det är ingen tvekan om den saken. Det var enbart ett råd i all vänlighet

. Sedan är det så klart upp till var och en att göra precis som de vill.