• kids is my life

När senast bör en 18 åring gå lägga sig när det är lov eller helg?

När senast bör en 18 åring gå lägga sig när det är lov eller helg?

• Svar på tråden När senast bör en 18 åring gå lägga sig när det är lov eller helg?
  • Maria 79

fast när man är 18 år så ska man väl få bestämma sådant själv? Så länge man inte stör den övriga familjen vill säga.

• Lundby87

hmm när den vill eller? är ju endå lediga dagar och personen är gammal npg för att ansvara över sina handlingar

• Mimmsa67

Får de bestämma själv.

• qattla

Det är väl relativt frivilligt...Dock ska man ju ta hänsyn till eventuella människor som bor med en.
    Inget spring alltså.
    Sen bör man väl informera om eventuella föräldrar (om man bor med dem) när man ungefär tänker komma hem, även om man bestämmer själva tiden själv.

• ladyrosenfjoll

En 18-åring är myndig och kan enligt lagens mening råda sig jälv.
    När är det lämpligt för dig att gå och lägga dig när det är lov?

• Jennyrövardotter

Det bestämmer väl man själv, dock vill jag minnas att jag som 18 åring många gånger gick lade mig alldeles för sent för mitt eget bästa=)

• hallon2

Bor en 18-åring hemma så få får den väl följa familjens regler, såklart!

Kanske kan man inte somna på kommando, men man får nog finna sig i att vara på sitt rum tidig kväll...

Men bor man själv - så gör man som man vill :)

• ladyrosenfjoll

Inte tidigt då?

Jennyrövardotter skrev 2008-12-23 01:18:42 följande:
    Det bestämmer väl man själv, dock vill jag minnas att jag som 18 åring många gånger gick lade mig alldeles för sent för mitt eget bästa=)
  • Majsan71

Är man 18 så kan man ta ansvar för när man ska gå och lägga sig. Sen får man såklart visa hänsyn till de man bor tillsammans med men att bli tvingad att gå och lägga sig vid en viss tid känns inte aktuellt när man är så vuxen.

Svar på tråden När senast bör en 18 åring gå lägga sig när det är lov eller helg?