• LaFontaine

Hur fan får jag upp julgransljusen?

Förklara för mig, med ett tålamod lika kort som en bebissnopp, hur i hela friden man får upp julgransljsusen? I vilken ände ska man börja?

Från elkontakten löper två sladdar med ljus på vardera sladd. SKa jag ta vartannat ljus från vardera sladd eller göra hela ena sladden först innan jag gör den andra? Ska man börja nerifrån eller uppifrån (nerifrån va?)

Snälla, förklara metodiskt och sansat för mig hur i hela friden man gör detta innan jag hänger mig i lampsladden!

• Svar på tråden Hur fan får jag upp julgransljusen?
  • LaFontaine

isisisis skrev 2008-12-23 18:18:48 följande:

Du reder ut trasslet med en mjuk fil inunder .-)
    Serru, nåt trassel har det inte hunnit bli än. Jag öppnade den lnyköpt asken och insåg mycket snabbt att här krävdes mer tålamåd än vad jag kan uppbringa på ett år. Hade det trasslat sig hade jag tagit vassa kökskniven och skurit upp helvetet!

Julefrid var det va
  • Skusan

Börja i mitten av ljusslingan och börja sätt uppifrån i granen, så du får kontakten på sladden på ett bra ställe, lämpligtvis i nederdelen av granen, och helst lite gömd bakom . Kom ihåg att andas...

• isisisis

Börja i mitten.

Tag hela längden med sladd och lägg ut på golvet,med filt inunder.

tag sedan mittenljuset och sätt längst upp!

Det bästa är att vara 2.

Sedan är det bara att fördela.

Det värsta jobbet är gjort!

• Sniglar och Krut

Gör som vi. Kasta in skiten. Slit och dra. Svär så hela in i helvete och slit lite till.
    Det gick!

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • missteddy

detta hjälper inte dej men det bästa jag har köpt är en belysning som bara är en tråd. visste inte om det när jag köpte den. vilken glad överraskning man fick

• LaFontaine

Sambon kom och hjälpte mig efter att jag hotat med att kasta ut granen genom fönstret. När ljusen väl kom upp kom jag på att jag glömt att köpa gelatinblad så nu måste jag springa ner till Ica IGEN.

Någon sa andas, men jag tror jag börjar med det imorgon

Tack för goda råd och peppningar

• LaFontaine

Sambon kom och hjälpte mig efter att jag hotat med att kasta ut granen genom fönstret. När ljusen väl kom upp kom jag på att jag glömt att köpa gelatinblad så nu måste jag springa ner till Ica IGEN.

Någon sa andas, men jag tror jag börjar med det imorgon

Tack för goda råd och peppningar

• LaFontaine

missteddy skrev 2008-12-23 18:53:49 följande:

detta hjälper inte dej men det bästa jag har köpt är en belysning som bara är en tråd. visste inte om det när jag köpte den. vilken glad överraskning man fick
    Så ska jag ha nästa år!!!
Svar på tråden Hur fan får jag upp julgransljusen?