• PreciousDivine

Rosa flytningar i v.6

Hej, hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag är i vecka 5+3 ungefär men har idag och igår haft rosa flytningar, väldigt vattnigt blod liksom, men inte brunt som jag läst att många har.

Till saken hör att jag i stort sett haft urinvägsinfektion de senaste 5 veckorna, vilket jag vet inte är bra.

Så, betyder rosa flytningar missfall eller är det fler som har det?

• Svar på tråden Rosa flytningar i v.6
  • Fuxen

ja hade rosa flytningar och bruna flytningar och lite rent färskt blod i mellan varven konstant mellan vecka 7-11, fick göra ett tidigt ul där dom såg att ja hade lågt sittande moderkaka men nu har den flyttat upp sig :)

• PreciousDivine

Tack för svaret!

När jag kissar så rinner det även ut lite, ungefär lika mycket som när jag har mens fast inte alls lika rött...mer ljusrosa. Var det så för dig också? Har inte märkt av det mer än just när jag går på toa..

• snuttetuffe

PreciousDivine skrev 2008-12-23 18:18:14 följande:

Hej, hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag är i vecka 5+3 ungefär men har idag och igår haft rosa flytningar, väldigt vattnigt blod liksom, men inte brunt som jag läst att många har. Till saken hör att jag i stort sett haft urinvägsinfektion de senaste 5 veckorna, vilket jag vet inte är bra. Så, betyder rosa flytningar missfall eller är det fler som har det?
    Man kan ibland få lite blod efter samlag. Väldigt vanligt. Livmoders tappen är skör och så kan den börja blöda lite nätt.
  • PreciousDivine

snuttetuffe skrev 2008-12-23 18:34:39 följande:

PreciousDivine skrev 2008-12-23 18:18:14 följande:
    Man kan ibland få lite blod efter samlag. Väldigt vanligt. Livmoders tappen är skör och så kan den börja blöda lite nätt.
    Okej, tack. Men vi har faktiskt inte haft sex sen befruktning pga urinvägsinfektionen.
  • Läntandelavendel

PreciousDivine skrev 2008-12-23 22:15:13 följande:

Någon annan som varit med om liknande, både bra och dåliga erfarenheter mottages tacksamt.
    Jag hade rosa blödning/flytning i torsdags och har sedan dess haft beiga/bruna flytningar, framförallt vid toabesök. Är i v12 fr o m imorn. Var på VUL igår o allt såg normalt ut. Avvakta lite o se hur det fortlöper! Hur länge har du haft de så?
  • PreciousDivine

Det började igår, men då ytterst lite, idag har det varit mer men inte ens i närheten av mensliknande. Det är ju alldeles för tidigt för att kunna se ordenligt på ett VUL så jag får väl stå ut till efter julhelgen.

Det som oroar mig mest är denna urinvägsinfektion, jag har den i stort sätt kroniskt under vintermånaderna och är så rädd att det ska leda till missfall/skadning av fostret.

Svar på tråden Rosa flytningar i v.6