NAN HA
Vad är NAN HA? Vad är den gjord av? För vilka är den tänkt? Någpn som vet?
Vad är NAN HA? Vad är den gjord av? För vilka är den tänkt? Någpn som vet?
är väl för bebisar som inte tåler mjölkprodukter. har för med det.
Nan är ett modermjölkersättning för spädbarn. Nan finns för två olika åldrar. Det är ungefär som baby semper i modermjölkersättning.
Jag vet vad "vanlig" NAN är, den äter min dotter nu. Hon skriker flera timmar varje natt för att hon har ont i magen troligtvis. Vi fick rådet att prova Nutramigen och det verkar hon inte alls gilla. Dessutom är det dyrt och finns bara på Apoteket... Funderar på om det kan vara värt att prova NAN HA istället....
HA är en mildare NAN med bifidus i som är snällt mot magen.
Kan det vara ett alternativ till Nutramigen då? Vi vet ju inte om hon är allergisk mot komjölk...
Hjälper det bara mot hård mage? Eller kan det även hjälpa mot gasig mage som jag tror vår dotter lider av?
Någon med erfarenheter?
den innehåller också komjölk, det står på paketen. såg den häromveckan, aldrig sett den innan, så jag läste på framsidan och det stod "modersmjölksersöttning baserad på mjölk" eller vad det nu står, samma som på dom vabliga NAN.
Vi har NAN (vanliga) till vår dotter. Köpte fel en gång och köpta då NAN HA och hon reagerade direkt och gallskrek hela tiden! Tills jag kom på vad det var.. Ringde faktiskt upp till NAN Nestle och frågade vad skillnaden var, och HA är för de barn som är laktoskänsliga och är därför skonsammare mot magen.
vi hade vanliga nan först o vår dotter hade sån magknip, vi bytte till ha1 o så köpte vi minifomdroppar och dr browns flaskor o nu har hon aldrig magknip och mår superbra:)
och hon bajsar varje dag istället för var tredje me den vanliga nan så tycker absolut du ska testa.
Nu har vi testat ett nästan en vecka och vi märker en ganska stor skillnad. Hon är vaken mycket mer på dagen, skriker mycket mindre på kvällen. Hon verkar ha lite magknip på natten fortfarande, men det är väldigt mycket mindre än innan.
Vi använder Dr Browns flaskor, + minifom och Sempers magdroppar... Efter många sömnlösa nätter blev vi desperata.
Hennes bajs har bytt färg. Nu är det alltid mörkgrönaktigt, med vanliga NAN var det mer gult... Någon som vet vad det beror på..?
jag har gett nan ett och ludvig hade då gul bajs också. nu har han haft så mycket problem med gaser att jag provat semper lemolac några dagar. bajsen blev då grön. gaserna har inte minskat. kanske ska prova nan ha då.
Vi kör NAN HA till vår son och det funkar bäst för honom iallafall. Vi hade Sempers först men den blev han så gasig av och fick magknip. Så vi gick över till "vanliga" NAN och det blev genast bättre. Men så åkte vi iväg och affären vi stannade vid hade inte den vanliga utan bara HA så jag köpte den istället. Och den var ÄNNU bättre!
Sonen har inte längre så mycket gaser och magknipet har försvunnit. Sen tycker jag inte han kräks så mycket av det.