Mens =dålig mjölkproduktion?? Hjälp!
Jag har börjat inbilla mig att min mjölkproduktion blir mycket sämre när jag får mens. Har någon annan funderat på samma sak? Jag helammar, men har märkt att jag några gånger har fått mycket mindre mjölk samt att utdrivningsreflexen strular.. Nu har det blivit så igen, samtidigt som jag fick mens igen. (Japp, fick mens redan efter 12 veckor, trots helamning). Till råga på allt så har min son börjat totalvägra att ta nappflaskan, så jag kan inte ge honom ngn ersättning!
Detta är fruktansvärt, jag lider av att veta att min son är hungrig och att jag inte blir tillfreedställd när jag ger honom bröstet! Han blir jättearg när det inte kommer ngt. Och han blir jättearg när jag försöker ge honom flaskan.
Vad ska jag göra?? Jag blir superstressad av att jag inte kan ge mitt barn mat! Och det hjälper ju knappast... (Han ammar ju lite, men inte lika mycket som vanligt!)Amningshjälpen verkar inte vara mkt till hjälp - i deras värld verkar det ju inte finnas att man kan få minskad mjölkproduktion...
Jag gråter och min son gråter. Hjälp!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-23 22:40
"jag lider av att veta att min son är hungrig och att HAN inte blir tillfredställd när jag ger honom bröstet"
ska det ju stå! Skrev lite fel i all hast...