Kolla upp om någon har barn
Kan man kolla upp hur många barn en person har utan att den personen får reda på det?
Kan man kolla upp hur många barn en person har utan att den personen får reda på det?
Javisst, ring Skatteverket och fråga! Då kan du få veta hur många barn någon har, deras personnummer, vem som är vårdnadshavare etc. Det som framgår av ett familjebevis är offentligt såvida personen i fråga inte har skyddad identitet
Det synds inte i något register att någon bett om dessa uppgifter, och du kan förstås vara anonym.
Tel 0771-567 567, välj folkbokföring.
ok tack =)
Mitt ex hade skyddad identitet och när jag skulle ha ut ett utdrag från folkbokföring att hon var avliden för att överlämna detta till försäkringskassan hade jag en lång diskussion.
De vägrade först och undrade vad jag skulle ha detta till.
Jag förklarade och de lyssnade med skepsis.
Jag visade upp tingsrättens dom att vårdnaden överförts till mej efter att hon avlidit med ensam vårdnad.
--Om jag har för avsikt att göra henne illa så är jag nog försent ute förklarade jag.
Då lättade deras skepsis och de fann plötsligt att jag var far till ett av hennes barn och att mina uppgifter stämde och efter lite tisslande och tasslande lovade de att skicka det till dödsboet.
De ville tydligen kolla mina uppgifter först.
De ville skicka det till det till dödsboet men det var svårt där att fatta att jag inte var företrädare för dödsboet.
Jag ville ha utdraget hemskickat till min hemadress vilket tydligen krånglade till det.
Inte f-n ville jag kontakta hennes äldsta barn som var myndigt för att få ut brevet,
--Hur kan du ha barn med henne om du inte varit gift eller bott ihop med henne.
De kunde inte fatta att jag hade barn med en som jag aldrig bott ihop med?
När jag sakligt försökte förklara hur barn blev till avbröt hon mej och plötligt insåg vad hon frågat om
--Jag skulle ha det för att överlämna det till försäkringskassan.
De vill ha detta då jag som underlag då jag som barnets nye vårdnadshavare skulle ansöka om barnpension till pojken.
Ett bevis på att han mist sin mor.
Jo men det var ju skyddad identitet som strulade till det hela...
i mitt fall handlar det inte om något sådant..
Finns det inget ställe där man kan kolla upp det på internet? Så att personen man kollar upp inte får veta det?
Nej, man ringer folkbokföringen (skatteverket) och frågar. Det är inget personen får veta.