Bra efterrätt/tårta till dop????
Behöver hjälp...
Behöver tips om efterrätt/tårta till Lucas dop.
Måste vara nöt, kiwi, och äppelfri...
Nån som har nått förslag på recept, eller vart jag kan hitta ett???
Kramar Johanna
Behöver hjälp...
Behöver tips om efterrätt/tårta till Lucas dop.
Måste vara nöt, kiwi, och äppelfri...
Nån som har nått förslag på recept, eller vart jag kan hitta ett???
Kramar Johanna
Citron- o marängpaj e ju supergott!
Du kan söka på jorgubbstårta på ica.se det finns en supergod med citronkräm som vi hade på lillans dop. Den är sååå fräsch. Sen finns det en tårta med choklad som heter ciccis drömtårta tror jag, också på ica.se. Kanongod den med. Sen kan man ju alltid köpa marsipanlock och göra egen marsipantårta. Det är lätt och roligt och ser lyxigt ut! Lycka till!
Jag har två funderingar till vårt dop:
1. Vanlig prinsesstårta fast jag ska byta ut en del saker:
Rosa marsipan istället för grön
Björnbärssylt istället för jordgubb
Marsipan-nappar som dekoration istället för rosor
2. Göra egen Spöket Laban tårta: www.cakedesign.se/images/Galleri/Dop/Img_2897.jpg
Lycka till
Min favorittårta alla kategorier:
Understa tårtbottnen: Marsankräm
mittenbottnen: Någon god sylt
ovanpå: Grädde förstås, och sedan kan man variera efter tycke och smak. Jag brukar ha bananskivor, jordgubbar och ananasringar (skurna i 4) t ex. Det är också snyggt och gott att sätta noblessechokladskivor runt tårtan.
Ett tips till barnkalas eller liknande är att byta ut noblessen mot mumsmums och då ha en mumsmums i mitten av tårtan också, som ros.
gör en marängbotten med citronkräm ovanpå...:) mums..:)
Jag hade planerat att göra en Pinocciotårta (man kan ju utesluta mandeln) med grädde och hallon emellan, somrigt och gott, enkel att göra till många. Men svärmor insisterade på att få hjälpa till, så hon ska göra tårta med chokladbotten och vit chokladmousse på, samt frukt. Har inget recept på den men här är Pinocciotårtan: www.yle.fi/matochfritid/recept.php
Vi köpte olika sorters Frödingetårtor; de är ju ganska små o gulliga; prinsess, schwarzwald, grädd-...
Vet de som haft chokladbiskvi till kaffet, kladdkaka med grädde.
Ursäkta, läste inte om allergierna. Men du kan ju kolla vad tårtorna jag föreslog innehåller. Om man har olika tårtor inte många är allergiska, kan man ju ha nån med nötter eller så, men noga förklara vilken som innehåller det.