• Eisa

Verkar som jag stukat/brutit handleden

Föll i en trappa.

Det suger. Särskilt när man har en bebis att ta hand om.

• Svar på tråden Verkar som jag stukat/brutit handleden
  • Noctis

Om du tror att du har brutit handleden så kanske det vore en bra idé att åka in till akuten för att kolla upp det.

• Eisa
    Noctis skrev 2008-12-25 15:20:29 följande:
    Om du tror att du har brutit handleden så kanske det vore en bra idé att åka in till akuten för att kolla upp det.
    Rådgivningen sa att jag kunde fetglömma att få röntgen. Jag skulle linda och vänta på läkning. Så det gör jagnu.
    En spricka gör de inget åt.
  • lövet2

Stackare!

Tips: Ordna skötbädd på golvet, så minskar du antalet lyft. Om babyn ligger på golvet, så lägg bara en handduk under. Gå barfota, så kan du använda fötter och ben till många saker som du annars skulle använda händerna till (dra ut en stol, stänga skåpdörrar osv).

• Noctis

Eisa skrev 2008-12-25 15:24:02 följande:

Rådgivningen sa att jag kunde fetglömma att få röntgen. Jag skulle linda och vänta på läkning. Så det gör jagnu. En spricka gör de inget åt.
    Usch då
    Men gör som lövet2 skrev. Det underlättar massor
  • Eisa
    lövet2 skrev 2008-12-25 15:51:59 följande:
    Stackare! Tips: Ordna skötbädd på golvet, så minskar du antalet lyft. Om babyn ligger på golvet, så lägg bara en handduk under. Gå barfota, så kan du använda fötter och ben till många saker som du annars skulle använda händerna till (dra ut en stol, stänga skåpdörrar osv).
    Tack!
    Det är redan lite bättre efter att ha gått lindad i flera timmar.
Svar på tråden Verkar som jag stukat/brutit handleden