• EmmaHenke

Hur många blöjor till BB ?

Fick reda på att vi ej får blöjor på det BB jag ska föda på. Hur många tycker ni man ska ta med sig ? Har ingen aning om hur många man gör av med

• Svar på tråden Hur många blöjor till BB ?
  • Skusan

Ta med ett paket, det är enklast. Det blir en hel del byten per dag . Bättre att ha med för mycket och ta med hem än stå där med för få och måste ut och köpa .

• Tre solstrålars mamma

Hmm....tja, räkna med 5 om dagen och sedan att ni stannar i 3 dagar, d.v.s 15st. Och blir ni kvar längre eller om de tar slut innan så får väl din andre hälft hem å hämta fler/köpa fler

• 3barnsmor35

På Helsingborgs BB får man en goodiebag med blöjor i

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090624
  • Skusan
    Tre solstrålars mamma skrev 2008-12-25 18:34:35 följande:
    Hmm....tja, räkna med 5 om dagen och sedan att ni stannar i 3 dagar, d.v.s 15st. Och blir ni kvar längre eller om de tar slut innan så får väl din andre hälft hem å hämta fler/köpa fler
    Hehe... Jag bytte 1 blöja i timmen ca första dygnet på förlossningen (låg kvar pga tidig hemgång) så 5 hade inte räckt för mig haha... Lova bajsade precis hon fick en ny blöja på sig... Kändes det som iaf, men varje amning så bajsade hon ur sig det helvetiskt kletiga barnbecket .
  • EmmaHenke

Det får helt enkelt bli ett litet paket och om man sen får en liten goodie bag så är ju det bara ett plus .

• xiayo

man brukar ALLTID få en sk babybag med reklam grejer i.Å där finns det blöjor!

• Skusan

xiayo skrev 2008-12-25 19:22:18 följande:

man brukar ALLTID få en sk babybag med reklam grejer i.Å där finns det blöjor!
    Räcker knappast hela bb-tiden iaf .
  • Tinkerbelle
    Skusan skrev 2008-12-25 19:24:37 följande:
    xiayo skrev 2008-12-25 19:22:18 följande: Räcker knappast hela bb-tiden iaf .
    Beror väl på vart man föder Där jag födde o ska föda nu får man inga sådana där väskor överhuvudtaget.

TS, ta hellre med två paket än ett. Du vet aldrig hur många blöjor du måste byta på förhand. Man räknar på ett ugnefär med ett att det går 8-10 blöjor/dygn för en nyfödd men det kan springa iväg till betydligt fler än det. Sen vet ni ju inte heller hur länge ni måste stanna. Det kan bli längre än man önskat/trott från början.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen BF feb 09 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Blå Flygare

Vi gjorde av med 1½ paket på 3 dagar Hur mycket som går åt beror mycket på om barnet bajsat något under förlossningen eller ej, och det gjorde inte vår tjej.

Hoppas de står för blöjor dit jag ska föda denna gången. Inte haft en tanke på annat

Svar på tråden Hur många blöjor till BB ?