• Gaytjej

Alltstå nån med erfarenhet (lesbo)

Anonym skrev 2008-12-26 22:34:28 följande:
     T.ex så skulle jag jättegärna vilja höra om vi skulle hitta på nåt på nyårsafton, men jag är så jäkla feg för att få ett nej att jag säkert inte ens kommer att våga fråga.
    Du kan väl i alla fall fråga henne vad hon ska hitta på på nyårsafton...? Så leder det ena förhoppningsvis till det andra?*

Så började jag & min tjej vår bana ihop - fast då var det midsommarafton det gällde :) Midsommarafton följdes sedan av filmkvällar etc och sedan så var det kört och strulet ett faktum. Fast tjejen min var ju straight (tss) och vi bägge sa att detta bara var ngt tillfälligt och inget mer än så, oh nej. Det tog ett halvår för oss att inse att vi bägge förnekade djupare känslor för varandra och sedan dess har vi varit tillsammans. Sju år sedan nu.. :)

*) Filmkvällar under en filt i soffan är annars att rekommendera...! Kommer ihåg när tjejens mormor med starr klev in i lägenheten på oanmält besök; "är ni en eller två där i soffan?!" Eh, well.. :)
  • Gaytjej
    Anonym (babsan) skrev 2008-12-25 21:27:32 följande:
     HUR ska man veta att det är enbart vänskap eller om det är nåt mer och ännu viktigare HUR ska man våga ta ett steg o testa OM det är nåt mer eller ej??? Ex jag gör ju bort mej totalt om jag ex kramar om henne för mycket eller nåt...smeker henne över kinden eller dyl. Jag tror hon är alldeles för blyg för att VÅGA ta ett steg. Små presenter har vi också gett varann... jag håller på att bli tokig... kan nån som varit i samma sits berätta nåt....???
    Klart att du inte 'gör bort dig totalt' om du kramar lite längre än vad den sociala etiketten råder! Ska du ta det i små steg så kanske du ska låta bli att erkänna vad du känner för henne i alla fall.. Men en extra lång kram verkar ni ju vara mogna för utan att det skulle kunna bli fel (oavsett om känslor kan komma att bli besvarade eller ej).
    Försök skapa tillfällen som möjliggör kroppskontakt som både kan tolkas som extra vänskaplig och flörtig. Är tjejen inte jätteblyg och intresserad så kommer du nog att få respons på ett eller annat sätt..
Svar på tråden Alltstå nån med erfarenhet (lesbo)