• alem

    20-25års åldern, första graviditeten nr:2

    Såg att vår andra tråd hade gått ut nu så fixar en ny


    Hoppas alla hittar hit igen så vi kan fortsätta följa varandras vägar till våra små underverk!



    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Dotter Du e Underbar Ayla ♥ღ¸.?°¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-25 22:12
    länken till vår BF lista

    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m36995131.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 17:03
    länk till nya bf/födelselistan
    förra har gått ut nu...

    www.familjeliv.se/Gravid/Forum-2-293/m39894028.html
  • Svar på tråden 20-25års åldern, första graviditeten nr:2
  • Lucia1987

    alem: Lillfisen e juh lika söta som alltid
    Specielt när hon fiser i badet hehe och tror att hon kan skylla på att det inte
    var hon .

    Tjejer vad tycker ni, jag har inte packat BB-väskan än och ska på vändningsförsök nästa vecka, tror ni jag behöver ha med den då om något skulle hända???

  • Lucia1987

    Hej tjejer...!
    Vill bara informera er om att jag kommer att bli snittad den 27 Mars
    Så det blir ingen April bebis...!
    Hon sitter i rent sätesbjudning och tyvär gå det inte att göra ett vändningsförsök pga att mitt fostervatten inte var mycket nog för ett vändningsförsök..!

    Så nu ska jag börja räkna ner dagarna sakta men säkert..!

    Hoppas allt e bra med er annars??

  • Lucia1987

    Hej tjejer...!
    Vill bara informera er om att jag kommer att bli snittad den 27 Mars
    Så det blir ingen April bebis...!
    Hon sitter i rent sätesbjudning och tyvär gå det inte att göra ett vändningsförsök pga att mitt fostervatten inte var mycket nog för ett vändningsförsök..!

    Så nu ska jag börja räkna ner dagarna sakta men säkert..!

    Hoppas allt e bra med er annars??

  • alem

    Ayla skrattade riktigt för första gången i kväll!!!
    Inte bara sådär små skratta till och fnissa som hon gjort i några veckor nu utan riktigt rejält!
    Hela munnen öppen, ögonen bara skeen på henne och hon skrattade HÖGT och länge riktigt gapskrattade gjorde hon! {#lang_emotions_sunny} Hon fick sig en gasballong i söndags då vi var på baby-barn mässan och jag satt och lekte med den så hon tittade på och då börja hon från ingenstans att göra detta!
    Tyvärr han vi inte få med de på bild då batteriet i kameran var slut så när sambon lyckats få fram sin mobil och få igång kameran på den så fick hon syn på den när blixten sken upp och blev alldeles nyfiken på vad det var istället så då blev de små fniss igen bara hehe
    Tror nog att jag blev mer kär i denna underbara lilla varelse än vad jag var innan efter detta! Hur nu det kan vara möjligt!!!! {#lang_emotions_heart}

    *LÖJLIGT stolt mamma é jag nu*


    (¯`°?.¸ ღ♥ www.nevertheless.webblogg.se ♥ღ¸.?°¯)
  • alem
    Lucia1987 skrev 2009-03-05 22:04:59 följande:
    Hej tjejer...!Vill bara informera er om att jag kommer att bli snittad den 27 Mars Så det blir ingen April bebis...!Hon sitter i rent sätesbjudning och tyvär gå det inte att göra ett vändningsförsök pga att mitt fostervatten inte var mycket nog för ett vändningsförsök..!Så nu ska jag börja räkna ner dagarna sakta men säkert..!Hoppas allt e bra med er annars??
    härligt att ha ett datum och räkna ned till! Inte många dagar kvar nu inte!!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ www.nevertheless.webblogg.se ♥ღ¸.?°¯)
  • alem

    Det gick jätte bra igår på sjukhuset, inga stora problem med fastan, ställde kl på 04.20 och såg till så hon käkade då så vi 4.50 var hon nöjd och somnade om, blev jätte ledsen när vi väckte henne för att klä på henne och åka iväg dock.. (hon blir jätte grinig om hon inte får sova klart hehe) men så somna hon i bilen på vägen dit, sov fram till 9.30 ca sen var dem tvunga att börja göra henne klar...
    Och jag som var så glad att hon sedan lite över en vecka tillbaka slutat med ersättning då hon varit nöjd med bara brösten, visar sig att hon antagligen behöver ersättning igen iaf då hon bara gått upp 30g på en vecka så 5830g väger hon nu plutten.

    Hon var sån himla duktig tjej hela dagen när alla höll på med henne och greja! Men fyy vad ont det gjorde i hjärtat och vad tårarna sipprade när hon skulle sövas!
    Hon blev såå  arg när dem höll fast henne och då började hungern göra sig på minnd oxå, så skulle de försöka få in slangen i foten och dem missade så 3-4gånger fick dem sticka henne inna de fick dit den! Och att se när dem spruta in "sömnmedlet" är nog det absolut läskigaste jag varit med om!!! Hoppas hon aldrig behöver det igen!!!
    Att se henne ligga i sambons famn, skrika och gråta till att bara bli helt tom i blicken, kippa efter andan och rosslade som tusan, så tog hon en djup suck och sen föll hennes lilla lilla kropp bara ihop och tog en liten stund innan hon andades igen så hon fick lite extra syrgas.. *tror aldrig jag varit så ledsen förr som jag var då*
    Dem fick nästan säga till att nu måste ni tyvärr gå ut när vi skulle säga hej då till henne {#lang_emotions_embarassed} Sen att vänta 2timmar på att dem skulle ringa från uppvaken, längsta timmarna i mitt liv! Men hon hade variten sån duktig tjej såå! och MR.en hade gått jätte bra! Hon var vaken redan då vi kom upp till uppvaket så hon fick sträcka lite på sig sen äntligen fick hon försöka äta lite efter 7timmar utan mat, hon va lite för groggy än så först en timma senare käkade hon riktigt.

    Egentligen skulle vi ha stannat över natten då hon inte är 3månader ännu men hon var så glad och pigg efteråt, både kissade och bajsade, skrek , grät och skrattade precis som enbebis ska! tempen var normal, hon käkade 3gånger och fick behålla allt så vi fick åka hem eftersom jag vela det! *skönt då vi hade främmande*
    Och hon har inge fler hemangiom invertes och det trycker in på luftvägarna eller sträcker sig in bakom ögat som dem befarade så hon slipper operation!!!! *världens lyckligaste*

    Nu väntar vi på att få hem hennes medicin, skulle ta 3 dagar då det är en special beställd hjärtmedicin som hon skall ta. Så ska hon få det och den 2,a april ska vi tillbaka för nya foton och träffa läkaren och se hur det blivit om dosen ska ökas eller hur det blir!

    Sorry att det blev lite långt inlägg! {#lang_emotions_flower}


    (¯`°?.¸ ღ♥ www.nevertheless.webblogg.se ♥ღ¸.?°¯)
  • smultronrt

    Alem: skönt att det gick bra och att ni slipper operation..

    Är så trött på att vara gravid nu (v33 54 dagar kvar) vill att liten ska komma nu..


    BF 6 maj
  • Tjej24

    alem: Så skönt att det gick bra och att hon slipper operation! Jag förstår att det gjorde ont i hjärtat när du såg henne sövas. Men så duktig hon var din lilla flicka!

Svar på tråden 20-25års åldern, första graviditeten nr:2