• Anonym (tips)

Tuvaforum...

har hjälpt mig så mycket!!! Har själv levt i ett misshandelsförhållande och denna sida är så bra - så bäst...

www.tuvaforum.se

• Svar på tråden Tuvaforum...
  • Anonym

Hej TS! Lägg in länken i fall, som handlar just om misshandel!!!

• Anonym

hur vet man om nån misshandlar en då? tror att min kille gör det mot mig jobbiga händelser hittills men vill vara anonym vill inte att han ska åka i fängelse då han innerst inne är en go kille men råkat fel i livet

• Anonym

Anonym skrev 2008-12-31 20:14:09 följande:

hur vet man om nån misshandlar en då? tror att min kille gör det mot mig jobbiga händelser hittills men vill vara anonym vill inte att han ska åka i fängelse då han innerst inne är en go kille men råkat fel i livet
    Läs på tuvaforum.se
  • Anonym

Hittade något som liknar min pojkvän på tuva forum antisocial scizoid känner igne det på honom rejält kanske något man bör säga till hans kurator så han kan få hjälp?

• Anonym (***)

Anonym skrev 2008-12-31 20:14:09 följande:

Vad gör han mot dig då?

Att ursäkta med att han har haft det svårt är både naivt och vanligt. Är själv en av dem som gjorde det. Visst kanske det förklarar hans beteende men det ursäktar inte hans beteende.
    Om du vill prata så finns jag här. Vill dock vara anonym.
  • Anonym

Jo jag gör illa honom också och han mig han gör det för att jag gjort det mot honom säger han.

• Anonym (***)

Anonym skrev 2008-12-31 21:17:22 följande:

Jo jag gör illa honom också och han mig han gör det för att jag gjort det mot honom säger han.
    Jag antar att du som tjej är mindre rent fysiskt samt det engelka uttrycket two wrongs dont make it right. Så det är ingen ursäkt heller.....men, varför slår du?
  • Anonym

vet inte varför jag slår, men jag vill inte det längre

• Anonym (hmmm)

ni är inte bra för varandra. ingen av er har rätt att slå. Om ni vill fortsätta tillsammans borde ni söka hjälp, gå annrs åt vars ett håll innan det blir värre!

Är själv i ett misshandelsförhållande, mest psykiskt och kämpar som f*n men att skaffa mig mod att lämna.

• Anonym (tips)

Anonym hmmmm - vet du det kommer aldrig bra tillfällen att lämna. Modet har du inom dig och det kommer att visa sig den dag du vågar ta steget. Om du inte mår bra i relationen så är det två vägar du kan gå. Det ena att vänta på ett bra tillfälle att lämna eller det andra är att bara bestämma sig och lämna. Risken med det första är att det tar för lång tid. Livet är kort och det gäller att ta vara på det.

Ett tips när man lämnar är att se till att andra i ens omgivning vet hur man lever. Om man erkänner för andra hur svårt och jobbigt man har det då finns det stöttning och så slipper man vara ensam i processen. För jag ska inte sticka under stolen och säga att det är lätt - för det är det inte... Men det går och du ska veta att om du orkar leva i ett misshandelsförhållande då har du kraft och styrka också att lämna det. För det krävs oerhört mycket kraft och styrka att leva i ett sånt förhållande. Men styrkan måste vändas till att se klart och bejaka sig själv. Ta hand om sig själv och göra sånt man mår bra av...

Styrkekram till dig....

• Anonym (jag)

Jag är med på Tuva. Finns jättebra stöd där. Rekommenderas varmt.

Svar på tråden Tuvaforum...