jätte jätte jätte jätte rädd för o föda igen
Jag födde mitt femte barn i somras och jag hade väldig förlossningskräck efter 4:ans förlossning som var fruktansvärd.
Hade inte tänkt fler barn men blev gravid och kände att abort inte var en lösning. Jag fick gå till aurorabarnmorska och vi jobbade tillsammans fram en plan för hur förlossningen skulle gå till. Från början kände jag att jag absolut inte ville föda igen och jag funderade på kejsarsnitt men efter att jag hade pratat med aurorabm så kom jag fram till att ett kejsarsnitt ändå inte var vad jag ville ha.
Men vi gjorde upp en plan över smärtlindringen och hur jag ville ha min förlossning och detta skrevs in i journalen.
Min son kom 2,5 vecka före tiden. Vattnet gick på midsommardagens morgon och dagen efter sattes jag igång (pga infektionsrisk) och alla bm som jag träffade under de här dygnen hade full koll på vad som skrivits i journalen och jag fick ett sånt väldigt fint och bra omhändertagande. Jag fick epidural som vi hade kommit överens om väldigt tidigt i värkarbetet och det fungerade väldigt bra. Det tar inte bort alla smärta men det var stor skillnad mot mina andra fyra förlossningar där jag hade haft TENS och lustgas.
Kan bara säga att det blev en sådan otroligt fin förlossning och jag är så tacksam för det var verkligen en enorm hjälp att gå till aurorabm och få prata av sig och få hjälp.