• sofieann

jätte jätte jätte jätte rädd för o föda igen

Bonlac skrev 2008-12-26 13:13:05 följande:

Nu vet jag inte vad det var som gjorde din första förlossning så komplicerad. Men ett alternativ kan kanske vara att kräva igångsatt förlossning. Om du blir igångsatt så kan de garantera att du får epiduralbedövning och därigenom en smärtfri förlossning. Kanske kan vara något.
    Garanterad epidural??
    Smärtfri förlossning??
    Det finns inget sådant tyvärr.
  • sofieann

TS

Jag är också sjukt rädd för att föda igen. Fast min förlossning var lite tvärton, den tog 10 min från att jag var öppen 6 cm, jag knäckte svanskotan ch kunde gå, men inte sitta på flera dagar, och hade ont i flera månader efteråt. I min förlossningjournal står det "har ont av stygnen", när det var svanskotan som var knäckt

• sofieann

Men måste man inte ha öppnat sig minst 4 cm för att få epidural? De sa dom till mig iaf, och innan man har öppnat sig 4 cm så har man haft ont ett bra tag. Det var det jag menade med att det inte finns någon smärtfri förlossning.

• sofieann

Och även en igångsättning kan väl gå så fort att det inte finns tid för att sätta epidural? Speciellt med andra barnet. Nu är det ju såklart upp till TS men jag tänker inte ta chansen...

• sofieann
    Majsan71 skrev 2008-12-30 20:36:45 följande:
    Jag fick min epidural när jag var öppen knappa två cm och hade då ännu inte fått så värst smärtsamma värkar.Nu blev ju inte jag igångsatt, men när jag fick min epidural var jag öppen 5 cm och hade haft JÄTTEont ganska länge, och jag hade ont redan från början. Konstigt att man kan få epidural tidigare vid igångsättning.
Svar på tråden jätte jätte jätte jätte rädd för o föda igen