Tips på bra Nintendo wii spel...
Vi har köpt ett nintendo wii i juklapp till barnen. De har spelat wii sport i två dagar nu. Det börjar bli dags att köpa ett eller fler spel. Har någon tips på nåt bra spel?
Vi har köpt ett nintendo wii i juklapp till barnen. De har spelat wii sport i två dagar nu. Det börjar bli dags att köpa ett eller fler spel. Har någon tips på nåt bra spel?
winter sports eller guitar hero
min 3-åring kör just nu mario kart Trodde jag aldrig han skulle fixa
Jag tycker Rayman : Raving Rabbids är bra för barn tex, eller Mario
Ska man ha speciella tillbehör till winter sports för att kunna spela?
Min ena dotter har pratat om mario som kör bil Det måste vara mario kart hon pratar om. Då måste man köpa en ratt eller?
Ratten ingick när vi köpte Mario Kart. Men vi köpte en extra så vi kan tävla mot varandra. Och jag tycker det är en bra spel. Funkar både för barnen (7 och 4 år) och oss vuxna.
Ratten ar bara till for en "genuinare" spelupplevelse, du haller annars handkontrollen vagratt, det gar lika bra det :)
Andra roliga spel ar ju Rayman Raving Rabbids som Skrik och Panik namnde, och om de kommit till Sverige an:
Disney Think Fast
Cranium Kabooki
Mario & Sonic Olympic Games
Hasbro Family Game Night
Kom ihag att kolla pa baksidan av spelet om det finns en "Nunchuk" symbol, finns det sa behovs en nunchuk kontroll till varje spelare utover handkontrollen.
Massor av bra förslag...TACK!
Lilla Ap: Har du någon favorit av all du nämnde?
Rayman raving rabbids!
Trots att man ar 27 ar gammal, sitter man och skrattar och tavlar och har roligt(eventuellt roligare an 11-ariga brorsan)!
hej jag har en fundering angående ratten har köpt ett cars-spel och var o köpte en ratt men nu måste man ha nunchuk går det inte att ha ratt då?
Wema81:
Du anvander antingen ratten(styr med ratt-rorelser, knappar for funktionerna), eller Wii-remote(anvander knapparna for funktioner) + Nunchuck(styr bilen med controlstick:en)
tack för snabb hjälp, men jag får inte fart på spelet utan att sätta i nunchuken...
Wii Music är en stor överraskning. Bra, bra!
super mario galaxy
madagaskar 2 (massor med småspel som passar barn och svenskt tal!)
super paper mario
Rekomenderar helt klart Rayman Raving Rabbids! Enda negativa med det är att det är väldigt beroendeframkallande!
Mario Kart är jätte kul. Det köpte jag och maken till oss själva i julklapp Dock har inte våra barn 5 och 3 riktigt fått in snitsen på det än, men det kommer nog snart.
Annars så är ju wii fit väldigt kul. Det älskar våra barn.
Här spelas det wii fit för hela slanten. Dottern är mäkta duktig på rockring o slalom.
Tänk på att du låser upp fler sporter när du fått tillräckligt med skills poäng i alla grenarna i Wii sports - Så spela baseball oxå även om det känns tråkigt
Åh vill ha wii me =)