• jojjetöza

Endoskopisk bukplastik...?

Finns det någon som gjort detta som kan dela med sej av upplevelsen...?

Eller någon som vill eler ska göra..?

• Svar på tråden Endoskopisk bukplastik...?
  • jojjetöza
    alexandra 86 skrev 2008-12-28 09:04:55 följande:
    hej jag ska göra en vanlig bukplastik imorn men behöver inte fixa magmusklerna utan bara ta bort hud, men goggla där hittar man alla kilniker som utför det och oftast priser oxå.mvh alexandra
    Jag har gogglat men finns inte alls mycket om detta då det e ganska ny metod hittade en klinik som gör detta o det stod bara väldigt kort om det o inga priser.....

hmm hur går det till med en vanlik bukplastik då..när e det läge att göra det osv..?
  • Hexx

Tycker du ska ringa kliniken och fråga ist. Här verkar det inte finnas någon som har några svar att ge.

• jojjetöza
    Hexx skrev 2008-12-28 22:36:07 följande:
    Tycker du ska ringa kliniken och fråga ist. Här verkar det inte finnas någon som har några svar att ge.
    Hmm klart att jag kan ringa o fprata med en klinik jag är väll inte dum heller...

Men nu var det ju just det om någon HÄR hade gjort detta eller hört talas om det,verkar som att jag inte fick ställa denna fråga för dej...?  om du inte har svar så behöver ju du faktist inte lägga dej i.......

Inte viste jag om det var 0 eller 45 som hade gjort det innan jag ställde frågan o ett forum e väll just till för att vetilera tankar o funderingar eller har jag fel..??Förvånad
  • Hexx

Eh...vad nu då?
    Klart du får fråga vad du vill...jag ville bara ge dig ett tips. Jag tror inte att så många tänker på att man kan ringa till klinikerna och prata om ingrepp, vad de kostar och hur de går till. Jag har läst massor med trådar här på fl av folk som undrar men inte får några bra svar.
    Jag ha också undrat saker och kom på att man kanske kan få prata med en plastikkirurg och få riktiga svar, så jag gjorde det.

Jag menade naturligtvis inget illa alls...

• jojjetöza
    Hexx skrev 2008-12-28 23:42:06 följande:
    Eh...vad nu då?Klart du får fråga vad du vill...jag ville bara ge dig ett tips. Jag tror inte att så många tänker på att man kan ringa till klinikerna och prata om ingrepp, vad de kostar och hur de går till. Jag har läst massor med trådar här på fl av folk som undrar men inte får några bra svar.Jag ha också undrat saker och kom på att man kanske kan få prata med en plastikkirurg och få riktiga svar, så jag gjorde det. Jag menade naturligtvis inget illa alls...
    ok du uppfattade jag ditt inlägg fel..Flört tyvärr så kostar det ju minst 500 om man vill gå in på rådgivning när man ringer till en klinikLedsen
  • talare

står på den sidan att "Kostnaden för en endoskopisk bukplastik är ca 30 000 - 40 000 kr."

• jojjetöza
    talare skrev 2008-12-31 14:58:50 följande:
    står på den sidan att "Kostnaden för en endoskopisk bukplastik är ca 30 000 - 40 000 kr."
    hmm vart då..? jag måste vara blindFlört då e det ju billigare med en vanlig buk plastik...hmm
  • mandelblomma

bara hört talas om den,ska troligen få en bukplastik och ärr revision av landstinget efter mitt fula snitt nu i höstas, vilket ju kanske var rätt bra då jag i så fall slipper hosta upp 30 000kr själv :)

• alexandra 86

jag gjorde en liten buk. i måndags och den betalade jag själv kostade 35 000 efter långtid av sparande Skrattande men en endoskopisk bukplastik så syr dom bara ihop mgamusklerna dom tar inte bort överflödig hud, jag fixade inte magmusklerna eftersom dom satt ihop tog bara bort hud på magen, jag tycker att 30 000 va mkt för en endoskopisk bukplastik men det e ju olika priser på alla kliniker.
    lycka till

simply the best
  • MospP

alexandra 86 skrev 2009-01-02 10:30:12 följande:

jag gjorde en liten buk. i måndags och den betalade jag själv kostade 35 000 efter långtid av sparande men en endoskopisk bukplastik så syr dom bara ihop mgamusklerna dom tar inte bort överflödig hud, jag fixade inte magmusklerna eftersom dom satt ihop tog bara bort hud på magen, jag tycker att 30 000 va mkt för en endoskopisk bukplastik men det e ju olika priser på alla kliniker. lycka till
    Spännande! Kan du inte lägga in före o efter-bilder? Skulle så himla gärna vilja göra det själv, men 35 000 känns som ganska långt bort tyvärr...
  • jojjetöza

hmm ja en bild vore kulGlad själv så e min mage tyvär inte så hängig så att landstinget betalar det tror jagSkrikandes sen så kanske den blir förstörd om man vill ha barn igen...?= för troligen blir det snitt då med...Fundersam 

hur går en vanlig buk plastik till då..?

• alexandra 86

gå in på www.strandkilniken.se där står allt och sen under bilder kan man kolla hur en bukplastik går till i animerat format, det är lättare än att jag ska förklara

simply the best
Svar på tråden Endoskopisk bukplastik...?