• Moira

    Första barnet, bf runt 20:e maj nr 2

    Vad bra att du fixade en ny tråd!

    Jag var på ul i måndags och allt såg bra ut. Jätteskönt! Har du också varit på ul? Mitt bf ändrades från 23 maj till 20 maj så på snart är jag halvvägs i graviditeten. Det går fort.

  • Moira

    Nej vi frågade inte efter kön fast vi är jättenyfikna! Men vi vill att det ska bli en överraskning när den dagen kommer... Det blir mer spännande så tycker vi. Ska ni kolla könet?

    Jag var också rädd att få ett senare datum. Vi gjorde ju ett ul i v10, men då tyckte hon att det kunde inte alls vara så långt fram i graviditeten för den såg så liten ut. Men som tur var så var det jag som hade rätt och inte bm. Vilket datum är det förresten ni själva har räknat ut det till?

  • Moira

    Gott Nytt År allihopa!

    Imorgon har jag hunnit halvvägs i graviditeten, vilken härlig början på det nya året!

  • Moira

    Fy vad otäckt! Jag förstår att du bröt ihop helt, det hade jag också gjort. Var det ngn som gjorde det med vilje? Eller var det kanske en olyckshändelse?

    Idag är första dagen som jag känt bebisen tydligt väldigt många gånger... Den är helt vild därinne...härligt!

  • Moira

    Imorgon ska jag till BM och lyssna på hjärtljuden. Spännande!

  • Moira

    Svårt att beskriva rörelserna , har känt svaga obestämbara rörelser sedan några veckor tillbaka, men då kunde jag inte riktigt veta om det var bebisen eller luft eller ngt annat. (Det var väl antagligen bebisen).

    Men förra onsdagen, alltså för en vecka sedan, då kände jag för första gågen kraftiga rörelser, som att han/hon slår volter därinne. Sedan dess känner jag det varje dag, ofta flera ggr om dagen. Det är konstigt och ovant, men härligt för det blir så verkligt! Min man har också kunnat känna rörelserna när han håller på magen.

  • Moira

    Det är säkert bebisen du känner, när du känner "pulsen".

    Var ju hos BM idag och lyssnade på hjärtljudet, det lät fint! Vi kunde också höra hur bebisen flyttade sig, och rullade runt nästan hela tiden.

    Jag har väl gått upp mellan 3-4 kg hitintills.

    Undrar förresten var alla andra från förra tråden tog vägen... Inte för att det inte räcker med dig, bara en stilla undran.

  • Moira

    Plutten 09: Kul att du också hittat hit!

    Jag drömmer inte heller mer än vanligt, snarare mindre. Är kanske för trött för drömmar??
    Jag har inte heller drömt ngt om bebisen, däremot min man drömmer ofta om den...

    Vår lilla bebis har ju varit helt vild i magen, men idag har jag inte känt av den alls... så naturligtvis e jag jättenojjig nu...

  • Moira

    Han/hon var helt lugn i 2 dagar, kände i stort sett ingenting, men nu är det full fart igen. Skönt!

    Idag är det 4 månader kvar till BF. Jag längtar såååå

  • Moira

    Mysflicka: Välkommen!

    Det verkar som vår bebis är väldigt aktiv, min man har inga som helst problem att känna när den sparkar. Det t.o.m. syns på magen vissa ggr... kanske vi kommer få en väldigt vild unge?

Svar på tråden Första barnet, bf runt 20:e maj nr 2