• vill bli mamma meddetsamma

får man ta postafen varje dag?

det undrar jag för jag mår illa som faaaaan dygnet runt och är bara i vecka 7.

• Svar på tråden får man ta postafen varje dag?
  • Fru U

Ja och om det inte hjälper så säg till din bm/läkare så finns det andra mediciner du kan få testa

Svaren bor i hjärtat
  • ludenben

ja, det får man väl. Står ingen begränsning för hur länge. Man kan testa seaband med. Akupunkturband från apoteket. På vissa hjälper dom. Kan vara värt att testa om man inte vill äta tabletter mer än nödvändigt. Jag blir så trött av postafen...

• Trisse78

Du kan följa riktlinjerna som står på paketet för postafen. Jag har för mig att min BM sa att det var viktigt att ta dem regelbundet för att hålla illamåendet borta, men jag kan minnas fel jag åt ju folsyra och niferex också.

ludenben skrev 2008-12-26 21:07:12 följande:

ja, det får man väl. Står ingen begränsning för hur länge. Man kan testa seaband med. Akupunkturband från apoteket. På vissa hjälper dom. Kan vara värt att testa om man inte vill äta tabletter mer än nödvändigt. Jag blir så trött av postafen...
    ja jag har dem men de hjälper inte alls på mig. dessutom flyttar de sig hela tiden så kulorna hamnar bredvid mittpunkten och då hjälper de ännu sämre.
  • ludenben

vad synd. Hoppas att du mår bättre snart och att postafen tar bort illamåendet utan att du blir som en zombie. Gräsligt att må så illa och jag antar att du testat alla huskurer som att äta nåt innan du går upp och sånt. Grattis till graviditeten i allafall

vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-12-26 21:17:55 följande:
    ludenben skrev 2008-12-26 21:07:12 följande: ja jag har dem men de hjälper inte alls på mig. dessutom flyttar de sig hela tiden så kulorna hamnar bredvid mittpunkten och då hjälper de ännu sämre.

ludenben skrev 2008-12-26 21:22:27 följande:

vad synd. Hoppas att du mår bättre snart och att postafen tar bort illamåendet utan att du blir som en zombie. Gräsligt att må så illa och jag antar att du testat alla huskurer som att äta nåt innan du går upp och sånt. Grattis till graviditeten i allafall
    tack snälla för dina gullga ord!
  • Teskedsmamman

Jag käkade postafen i 8 veckor med min första son, med de andra två käkade jag amosyt.

Du kan äta postafen varje dag och du ska ta dem var 12:e timma för att hålla kontinuiteten.

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
Svar på tråden får man ta postafen varje dag?