• moder

Vid vilken ålder hade ditt barn skostorlek 22?

Ja som rubriken lyder. Och hur snabbt har deras fötter vuxit vid ettårs-ålder? Min ettåring fick ett par jättefina stövlar i julklapp, men de är för stora. Funderar nu på om jag ska byta eller om hon växer i dom snart.

• Svar på tråden Vid vilken ålder hade ditt barn skostorlek 22?
  • elli26

Vid två år ungefär. Nu är hon 2,5 och har 23-24

• Jenny26

Vår dotter blir 2år nu i Januari och hon har stl 22 i vinterskor.
    Men hon hade stl22 även i sommras i sina sommarskor.

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Garageänkan

Vid ett år tror jag...

• Tre solstrålars mamma

Vår dotter har det nu och blir snart 2år. Dock är de aningen stora så kommer förmodligen ha 22 till våren och kanske till sommaren.

• Eima

Oj min dotter har visst ganska stora fötter.. Hon hade 23 på vinterskorna när hon var 1 år. Ett år senare har hon 25-26 på vinterskorna.

Är de jättemycket för stora så skulle jag ha bytt. Men passar de bra med lite tjockare sockar så behåll den strl. Kan hon gå i dom utan att det ser ut att bli för jobbigt och klumpigt är det väl ok.
    Svårt att veta hur snabbt de växer. Min dotter har växt mycket mellan 1 och 2, och växt snabbare i perioder. Så du får nog gå på magkänslan

• Kristin24

Noel är 1,5år och har storlek 23 nu...han är 18 månader.

Go och glad Kexchoklad
  • Kajsan

Min dotter hade växt ut strl 22 i kavat och Vincents stövlar när hon var 9 månader.

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Trisse78

Min dotter är snart 15 månader och hon har nu storlek 22 på sina vinterskor (Rådis & Kavat).

Tänk på att storlek 22 är olika stora beroende på skomodell och skomärke.

Vinterskor ska var ca 1,5 cm större i innermåttet än själva foten är. Så om foten är 12cm så ska skon vara 13,5cm inuti.

Svar på tråden Vid vilken ålder hade ditt barn skostorlek 22?