• imsel

Så jäkla ont på hö. sida av ryggen! Hjälp mig!

Vaknade inatt av att jag hade så fruktansvärt ont på höger sida av ryggen,typ vid midjehöjd- hade ont vad jag än gjorde och hur jag än låg.

En alvedon och vetekudde hjälpte knappt. Sov inte mycket.
    Hade sedan ont hela dagen, men kunde ändå gå utan att jag hade för ont.
    På kvällen blev det bara värre, satt å grät mest hela tiden.

Så jag åkte in till sjukhuset (akuten. Vc var ju stängt)
    Läkaren bara kände lite på ryggen och tog urinprov som inte visade nåt.
    Sa att, det är nog på grund av graviditeten.
    Hon sa inget om vad det kunde vara eller vad jag ska göra.
    Gå hem och vila. men jag sa att jag ju inte kan sova, så jag fick citadon utskrivet.
    Jag ville ju veta vad det var, men hon tänkte inte undersöka vidare.

Nu när jag kom hem kunde jag ligga i soffan på vänter sida, och sova en stund, sen när jag gick upp så gjorde det mer ont än nånsin! åt lite och nu gör det så fruktansvärt ont så jag vet inte vars jag ska ta vägen..!!
    Har inte tagit citadon ännu, men lär väl göra det snart.

Vill bara veta om nån känner igen sig eller vet vad det kan vara?

Behöver hjälp..

april april din dumma sill
  • Svar på tråden Så jäkla ont på hö. sida av ryggen! Hjälp mig!
  • P2007

Har haft det även utan att vara gravid och då var det Ipren läkaren skrev ut och det får man ju som gravid inte äta tyvärr...

• God Is A Girl

Gallsten? kan kännas i ryggen, speciellt om man är gravid och allt pressas bakåt..

• imsel
    P2007 skrev 2008-12-26 22:48:09 följande:
    Jag tor du har Ischias nerven i kläm....det brukar kännas som att det låser sig av smärta.Hade väldiga problem med det förra graviditeten men har skönt nog sluppit det nu.www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?Arti...
    Men har man inte det längre ner på ryggen?
    har haft det i vänstra skinkan tidigare.. men det gjorde inte såhär ont.
    Och nu har jag på stor del av sidan ¨på ryggen, ungefär där njuren sitter, och lite mot magen..
  • Tusseluren

Hade liknande, men jag hade njurbäckeninflammation, 3ggr på 6veckor.

Skickade de urin för odling? Annars be dem göra det!!!

Jag var inlaggd 2 av gångerna. Och det gör förbannat ont, men jag hade ont både fram och bak på höger sida.

Har du citodon så ta det, vänta inte!!! För du gör inte kroppen en tjänst av att ha ont, snarare tvärtom.

Ta medicinen, gå duscha och efter en halvtimme typ så tar du vetekuddarna och kryper ner i säng, då är du avslappnad och kommer nog att somna och förhoppningsvis må lite bättre imorron.

Gör det i ordningen jag skrev, då får medicinen chans att verka medans du blir avslappnad och värmen från vetekuddarna lindrar smärtan så du somnar.

Och funkar inte detta så ring in på akuten/jouren och be att få komma in.

• imsel
    Tusseluren skrev 2008-12-26 22:54:46 följande:
    Hade liknande, men jag hade njurbäckeninflammation, 3ggr på 6veckor.Skickade de urin för odling? Annars be dem göra det!!!Jag var inlaggd 2 av gångerna. Och det gör förbannat ont, men jag hade ont både fram och bak på höger sida.Har du citodon så ta det, vänta inte!!! För du gör inte kroppen en tjänst av att ha ont, snarare tvärtom.Ta medicinen, gå duscha och efter en halvtimme typ så tar du vetekuddarna och kryper ner i säng, då är du avslappnad och kommer nog att somna och förhoppningsvis må lite bättre imorron.Gör det i ordningen jag skrev, då får medicinen chans att verka medans du blir avslappnad och värmen från vetekuddarna lindrar smärtan så du somnar.Och funkar inte detta så ring in på akuten/jouren och be att få komma in.
    Hon sa att det inte hade med njuren att göra..men odling vet jag inte om hon skickade på, troligtvis inte.
    Tog precos citodon.. hade vetekudden tidigare, men det gjorde bara mer ont när den var så tung.
    Det är så jobbigt att inte kunna ligga.. tidigare iväll var enda gången det inte gjort ont då.
    Faan jag orkar inte ha såhär ont..
    Badade tidigare idag oxå, hade inte såå ont i badet, om jag låg blixtstilla.. men direkt jag ställde mig upp gjorde det ont som fan..och efter det ondare än innan.

Känns nästan som att har jag inte haft ont på ett tag, då slår det tillbaka med att göra dubbelt så ont!
    Vafan ska jag göra om det inte går över?! Jag har ju varit på akuten redan! Fått det smärtstillande som man får ta.. sambon är borta ikväll..dessutom har vi ingen bil.. vill inte gärna ringa å väcka nån för att köra..
    Usch.. vill fan nästan dö för det gör så ont..!!
  • imsel

Ska lägga mig i badet nu..men det gör så oooont!

• P2007

Mjo...ischias sitter ju oftast lite längre ner....

Kan det inte vara så att du blir stel när du sover...jag kan få riktigt riktigt ont på nättarna som sen sitter i som idag, hela dagen.
    Det funkade bra när jag sov halv sittandes men då påverkades ischias nerven istället efter några dagar...

Jag går på utredning på njurmedicinska ang. mina njurar och påpekade förut att jag kunde ha ont där men hon sa att man inte har nån känsel i njurarna. Så det vet jag av erfarenhet att det inte är domman har ont i. Jag kunde nämligen ha ondare om jag vaknade kissnödig.

Det kanske är nåt som sitter i kläm helt enkelt...det är ju svårt att veta när allt i kroppen ska möbleras om och få plats.

• Tusseluren

Hur kan man inte ha nån känsel i njurarna? Bara undrar. Vad var det då som gjorde så förbaannat ont när jag hade njurbäckeninflammation då?

Har inte haft varken uvi eller njurbäckeninflammation under de andra graviditeterna, inte haft ont alls förrän dagen D. Så för min del har det inget med ommöblering i kroppen, utan det var njuren som spökade.

Lycka till allafall, trots det onda... Avundas dig inte!!!

Svar på tråden Så jäkla ont på hö. sida av ryggen! Hjälp mig!