• Lalalong

Jag vill verkligen tipsa! Till alla som shoppar barnkläder och gillar Snoozy :-)

Min dotter fick jättesnygga kläder av sin Mormor och Morfar i julklapp. De var av märket Snoozy såg jag och jag var naturligtvis tvungen att googla lite på det. Jag hittar inte så hemskt många återförsäljare i Sverige. Men det finns några styckna.
    Jag frågade mina föräldrar var de hittat kläderna och de berättar om en butik som ligger utanför Malmö. Jag känner igen det och drar mig till minnes att www.idaandemil.com har kläder av denna typ och ju hade en butik i de trakterna de beskrover. Det stämmer precis att det är där de varit och handlat.

På sidan www.idaandemil.com står det ingenstans att kläderna de säljer är av märket snoozy. Därför kom det heller inte upp när man googlade. Men jag vill verkligen rekomendera denna nätbutik eller affär, om man bor i närheten. Jag var där idag och jag kan säga att priserna skiljer sig rätt ordentligt.
    Jag var nu inne på en av butikerna på nätet som säljer märket. En zip-jacka som jag köpte till Klara idag för 139 kr kostar 229 i en nätbutik. En vanlig tröja som jag betalade 89 kr för kostar 149 kr i samma butik. Samma med leggings, 89 kr hos Ida & Emil. 179 kr i en nätbutik.

Så som sagt. Gillar ni kläderna från Snoozy, så kolla in www.idaandemil.com

OBS!! Jag vill tydliggöra att jag absolut inte känner någon som har något med denna butik att göra. Jag vill bara tipsa om bra priser på ett barnklädesmärke!

• Svar på tråden Jag vill verkligen tipsa! Till alla som shoppar barnkläder och gillar Snoozy :-)
  • Elisa72

Tack för tipset! Ja det var lite kuliga kläder. Själv måste jag tipsa om min favvobutik www.litenochjunior.se De har massor av fint och nu massor av rea.

• ääni

Jättebra tips! Har just beställt body och byxa av märken Snoozy men det var från en annan nätbutik. Denna verkar lite billigare. Älskar märket! Vet du förresten hur storlekarna är? Normala, små eller stora?

• ääni

Vet du om bodyn har knäppning i hals och mellan benen?

• Lalalong
    ääni skrev 2009-02-23 14:50:14 följande:
    Jättebra tips! Har just beställt body och byxa av märken Snoozy men det var från en annan nätbutik. Denna verkar lite billigare. Älskar märket! Vet du förresten hur storlekarna är? Normala, små eller stora?
    Hej!
    Jag skulle säga att storlekarna är ganska normala faktiskt. 
    Tyvärr vet jag inte det om body, för jag använder inte det.... så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det!
    (¯`°?.¸ edeslatt.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • ääni

Okej. Får se när den kommer :) Tycker att de ser superfina ut i alla fall. Jag valde den lilagula bodyn och ett par lila byxor till. Håller på och samlar babykläder till barnet som kommer i augusti. Tyckte det var lika bra att börja så smått :)

• ääni

Kan tillägga att i nätbutiken jag handlade kostade långärmad body 199 kr och leggings (inte byxor, skrev fel) 179 kr. Frakten är beroende av vikt och blev 45 kr. Så det blev ganska dyrt i jämförelse med butiken du tipsar om. Det är sånt som händer när man är ivrig men tänk att det kan vara så stor skillnad. Ska handla på idaandemil nästa gång :)

• Lalalong
    ääni skrev 2009-02-23 23:55:55 följande:
    Okej. Får se när den kommer :) Tycker att de ser superfina ut i alla fall. Jag valde den lilagula bodyn och ett par lila byxor till. Håller på och samlar babykläder till barnet som kommer i augusti. Tyckte det var lika bra att börja så smått :)
    Då tror jag att du har body med det mönster (och färger) som min dotter har tröja, och samma byxor (lila leggins)
    Ja, det blir ju lite skillnad alltså. Du betalade med andra ord 425 kr för det som hade kostat 225 på idaandemil.com 
    Fast jag tycker fortfarande att det är konstigt att det inte står någonstans att kläderna är av märket snoozy... 
    Jaja, snygga är dem! Och personalen där är supertrevlig
    Lycka till med inköpen i framtiden
    (¯`°?.¸ edeslatt.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • mamma liten

Det är ju inte så konstigt att idaandemil är billigare för de säljer ju mest andrahands sortering. LÄS HÄR www.idaandemil.com/4.html

Men oftast är det ju inga större fel på andrahands sortering kläderna för då skulle du ju inte säljas alls, har själv en del andrahands och har blivit nöjd.
    Men det förklarar ju varför priserna är så olika.

• ääni

mamma liten skrev 2009-02-24 12:12:49 följande:

Det är ju inte så konstigt att idaandemil är billigare för de säljer ju mest andrahands sortering. LÄS HÄR www.idaandemil.com/4.html Men oftast är det ju inga större fel på andrahands sortering kläderna för då skulle du ju inte säljas alls, har själv en del andrahands och har blivit nöjd. Men det förklarar ju varför priserna är så olika.
    Okej. Det förklarar ju saken. Då är det ju bäst att köpa i butiken om man har vägarna förbi.
Svar på tråden Jag vill verkligen tipsa! Till alla som shoppar barnkläder och gillar Snoozy :-)