• hannizen

Oförskämda tanter och gubbar!

det är också himmla lågt och säga att unga mödrar är arroganta och saknar inlevelseförmåga , jag har en bebis som har varit skrikig liksom det får man finna sig i. och en mamma ska väl få gå på en restaurang hon med, hon ska väl också få komma ut och inte sitta isolerad hemma vartenda dag. Hade någon gjort så mot mig så hade jag bara sagt stäng öronen då. För det finns bebisar överallt och att dom skriker ja det vet väl alla eller? och det är väl inte mammans fel att bebisen skriker heller! ushh vad folk kan vara dömande.

• hannizen
    Virriga Vera skrev 2008-12-29 05:57:48 följande:
    Du ville ha våra upplevelser och jag beskrev en sådan upplevelse, då tycker du att jag är patetisk och moraltant. Du borde kanske inte ställa frågor om du inte är beredd att höra svaren.ja men behöver man säga att unga föräldrar är arroganta och har en dålig inlevelseförmåga för det?
  • hannizen

ladyrosenfjoll skrev 2008-12-29 16:21:32 följande:

Behöver man skriva att det är ilskna moraltanter som skriver patetiska åsikter som man inte behöver bry sig om så fort någon skriver något man inte håller med om?Som man bäddar får man ligga tyvärr...
    ursäkta! har jag sagt det.? då .som man bäddar får man ligga ja tyvärr med dina åsikter... kom inte och säg att jag som ung mamma är dom sakerna du just talat om för alla här.. utan att jag har sagt något av dom grejorna du säger att jag har,vilket inte jag har sagt.ushh vad oförskämd du är! det är nog du som är omogen. kom ej och klaga på unga föräldrar för du vet nog inte ett dugg hur vi är som förälder.Dra över en kant. Tänker verkligen inte diskutera detta med dig för du verkar vara väldigt omogen som en "vuxen förälder"
  • hannizen

Reglementet skrev 2008-12-30 12:28:49 följande:

Men herregud, ni borde ha gått därifrån, när ni inte klarade av att lugna ungen.
    dom var ju påväg men dom skulle äta upp ju. det handlar om respekt från tantens och gubbens sida med. man håller liksom
    inte för öronen eller kollar elaka miner. Det är presis som folk dömer folk som ammar i allmänhet på restaurang, lika vanligt är de att bebisar skriker. Däremot så om inte jag får lugn på min unge så går jag därifrån,man stannar ju inte kvar om man har ätit upp preis.
  • hannizen

Virriga Vera skrev 2008-12-30 14:27:12 följande:

hannizen skrev 2008-12-30 12:37:55 följande:
    En liten fråga, vad skall t.ex jag som lider av tinnitus göra om jag sitter vid ett ljud som gör att det skär och ringer i mina öron? Får inte jag lov att hålla för mina öron om det lättar mina besvär?
    Jo men jag tycket att då borde ju tanten och gubben säga till snällt liksom och ej sitta och stirra som om man vore en idiot . Om du har tinnitus så är det ju inte så roligt ... speciellt inte om du senare skulle få barn i framtiden. Men iallafall det jag tycker det är att tanten och gubben skulle visa lika mycket respekt genom att säga till dom snällt. Och inte visa sin ilska genom och göra så för det tycker jag med är exstremt omoget. Man gör inte så helt enkelt. Och man sitter inte kvar heller om det nu är för att retas.. Jag har ju varit med om dom pinsammaste ögonblicken då min lille gabriel börjar skrika varje gång jag står i kassan. kan tilläga att han gör nog fortfarande det också. Då står man där bland tanter som håller för öronen jag kan inte springa iväg från kassan presis.Även gått på ikea och mitt i allting när man har kundvagnen full så skrek han , Och ja gick därifrån. Men jag har ju därimot aldrig fått sura miner och dumma kommentarer gentemot mig. Men folk som har hållt för öronen ja det har jag varit med om många gånger.
  • hannizen

Kan tilläga att jag tycker det är fel att sitta kvar för att retas, det är ju inte respekt det heller.

Svar på tråden Oförskämda tanter och gubbar!