Hur gör man första dagen på förskolan?
Ska börja jobba på en förskola den 19 januari (mitt första jobb) och jag undrar om någon har några tips/saker man ska tänka på första dagen man är där? Är det något man ska ha tänkt på att fixa innan osv?
Ska börja jobba på en förskola den 19 januari (mitt första jobb) och jag undrar om någon har några tips/saker man ska tänka på första dagen man är där? Är det något man ska ha tänkt på att fixa innan osv?
Utdrag från polisregistret är ju nummer ett. Men det har du kanske redan visat för att överhuvudtaget få jobbet?
Jo utdrag från polisregistret har jag redan visat upp, det gjorde jag samma dag som vi skrev papprena. Man får kläder för utomhusbruk av förskolan, var en av förmånerna så det behöver jag inte köpa själv.
Jag ser fram emot att börja jobba där hur mycket som helst, det känns som ett bra gäng som jobbar där också och det är många som är ungefär i min ålder (20-30 år).
Tänkte mer om det finns några "oskrivna regler" på förskolan som man brukar följa?
De oskrivna reglerna varierar nog från förskola till förskola. Väldigt svårt att säga något generellt så där.
Men generellt så där när man börjar nytt jobb så är det väl trevligt att hälsa på alla nya kollegor, att engagera sig i barnen och fråga mycket! Fråga efter vilka rutiner som gäller vid in- och utgång, matsituationer, blöjbyte/toalettbesök, vilor osv.
Lycka till!!
ta med något att ha på fötterna inne kanske?
och så att vara i tid!
Tack för alla tips! Att ta med sig något att ha på fötterna inomhus var en bra idé, har inte tänkt på att det är bra att ha inneskor.
Första dagarna kommer att kännas lite nervösa när man inte kan rutinerna men det blir bättre sen, det verkade vara jättetrevlig personal och barnen verkade vara väldigt öppna och inte så reserverade för nya pedagoger.