• ByggareBob

Tjänar på att välja All inclusive?

Vi håller på och kikar runt på lite resor, och har fastnat lite för All inclusive. Jag gillar tanken på att allt finns tillgängligt, inte behöva stirra runt och leta efter restauranger. Barnen kan plocka lite vad dom vill, har 2 tjejer som är lite småkräsna med maten...
    Så ni resvana, är det nice eller bajs med All inclusive?

• Svar på tråden Tjänar på att välja All inclusive?
  • Tecken

Najs:
    - Allt finns på området.

Bajs:
    - Man får aldrig en chans att testa nya restauranger, kan bli långtråkigt att äta på samma ställe hela tiden.

• Tjoflöjt

Bara nice. Det finns väl inget som hindrar att man prövar någon annan restaurang då och då (trots att man får betala)!?

• Boomtown

Jag hoppar in på tråden. Något speciellt bolag som är bra? Små eller stora hotellkomplex?

• Tecken

Kom på ett till bajs:
    - Om barnen är kräsna, tänk om de inte gillar maten på hotellet? Då faller ju hela all-inclusive idéen.

• ByggareBob

tecken,
    Där kom du på en viktig bajs...Fast dom gillar korv och pommes, hamburgare och sånt och det finns det väl oftast? Hmm tål att tänka på.

• Coconut76

ja sånt finns alltid...de e sånt mina barn äter när vi åker oxå...vi har tidigare bara haft halvpension men detta har räckt då man stått sig på fruksoten fram till middagen med kanske en frukt emellan bara....Vad som e bra e att glass ingåroxå så slipper man tänka på de...Blir ju ofta ganska dyrt å köpa utomlands till en hel familj...Vi har vid 2 tillfällen inte haft pension å detta har blivit jättedyrt i längden, åså jobbigt att springa å handla hela tiden...Nu i sommar åker vi me all inclusive oxå...Vart ska ni?

• Supertesco

Vi var på Gran Canaria i höstas på Sunwing Resort Arguineguin och hade all inclusive. Det var helt underbart, bara slappa vid poolen och inte behöva tänka på att snoka rätt på någon restaurang där man skulle äta stup i kvarten. Där vi var så serverades ingen lunch och middag två av dagarna och då gick vi ut och åt. Underbart nice med all inclusive röstar jag på

• skorpionen80

Bajs! Man måste vara på hotellet på utsatta tider och maten smakar rätt lika från dag till dag. Det är rätt lätt att tröttna på den.

Vilket land ska ni åka till? Har ätit All Inclusive både i Kroatien och Tunisien, i Kroatien vill jag minnas att det fanns pommes några dagar i alla fall, men inte på vårt hotell i Tunisien. Det gav oss bara magsjuka =/

• Danne123

Tecken skrev 2008-12-27 18:50:44 följande:

Kom på ett till bajs:- Om barnen är kräsna, tänk om de inte gillar maten på hotellet? Då faller ju hela all-inclusive idéen.
    Som tur är finns det gratis öl i massor så att man kan supa ner sig så att man inte lägger märke till ungarnas tjat.
  • Elli47

Personligen skulle jag aldrig välja all-inclusive. Jag vill upptäcka annat än hotellområdet och jag äter gärna på olika ställen.

Svar på tråden Tjänar på att välja All inclusive?