• ByggareBob

Tjänar på att välja All inclusive?

Vi håller på och kikar runt på lite resor, och har fastnat lite för All inclusive. Jag gillar tanken på att allt finns tillgängligt, inte behöva stirra runt och leta efter restauranger. Barnen kan plocka lite vad dom vill, har 2 tjejer som är lite småkräsna med maten...
    Så ni resvana, är det nice eller bajs med All inclusive?

• Svar på tråden Tjänar på att välja All inclusive?
  • Elli47

Kan tillägga att vi alltid har barnen med oss när vi reser... de är nu 6 och snart 9 år och vana resenärer, de har rest sen ca 10 mån ålder.

• stinafina

Vi provade på Allinclusive för första gången i somras. Jag har varit emot idén, men tänkte ge det en chans. Hädanefter kommer det att bli all-inclusive tills dess att barnen blir större. Snacka om semester!!!!
    Jag låg vid poolen och solade och badade. Barnen var iväg på barnklubb. När det var dags för mat så gick vi bara upp till restaurangen och åt. Inget inhandlande, ingen matlagning, ingen disk...... Gratis dryck och glass för barnen, bara att hämta då de blev sugna.

• stinafina

ps... fast hamburgare och pommes fanns inte med på buffén....

• neoaliya

Tycker att en stor del av semestern är att gå ut och äta på olika mysiga restauranger. Ofta är det mkt buffé på all inc. och jag ryser vid tanken på hur länge det stått framme.. Det där med gratis glass och dryck är ju jätteskönt, men kolla vad som gäller för erat ställe då många har begränsat mellan olika tider. Mina barn tycker som jag att det är kul att gå ut på olika ställen.

• Petra72

Nice:
    Rent ekonomiskt är jag rätt säker på att man tjänar på det med 2 småbarn. Där vi har varit har det alltid funnits barnvänliga alternativ. Det är oxå bekvämt, man behöver aldrig fundera på var man ska äta. Och om man vill kan man ju faktiskt gå någon annanstans och äta om man vill.

• ByggareBob

Vi har snöat in på kanariöarna (har inte bestämt var bara) till hösten och det lutar nog åt All inclusive, vi är 3 familjer som åker (6 barn). Flickorna är inte superkräsna men det är ju bra om det finns lite olika rätter att välja på så ska dom nog bli mätta.

Stinafina: Det är precis så jag vill ha det, låter som en toppensemester!

• Tecken
    Svar på #9
    Gu va smart! Det ska jag lägga på minnet. Ifall jag någon gång känner för att ploppa ut en massa ungar och släpa med mig dem på all-inclusive
  • FruMähler

jag kan tillägga att det behöver ju inte bli långrandit...grjejen när man äter buffe så tar man av allt på en gång å det är inte konstigt att man får magproblem då! dela upp det istället så blir det nytt varje dag istället å man blir inte less

Ella blir Storasyster i augusti!
  • Coconut76

När vi har åkt har det funnits pommes, fiskpinnar, pizzaslice, potatismos, korv, pasta mm på barnens bord..Självklart har de fått ta från de vuxnas buffe oxå där det funnits tex ris, stekt potatis, vanlig potatis å annat gott...Vi har bara vart nöjda med vår mat(halvpension), det enda vi ångrat e att halvpension inte täcker drycken å att det blir ganska dyrt att lägga till för d varje gång.Men har man all incl så e ju saken biff..:)..Även om vi haft mat på hotellet så har vi nån gång ätit ute å missat en måltid på hotellet...Men ur ekonomisk synpunkt så vinner man på att ha mat på hotellet, spec på canaris där maten e mkt dyr..E där ofta så jag vet...

Dessutom som nån sa...d e verkligen semester, man går till dukat bord å lämnar bara stöket efter sig sen...Underbart...

• stinafina

ByggareBob. Ja det var jätteskönt! Jag var så nöjd med allinclusive.

I vanliga fall har vi fixat allt själva, bokat flyg, haft hyrbil, bokat lägenhet osv. Då brukar jag vara mer slut efter semestern än innan.

Denna gången hade jag med mig massor med böcker, jag låg vid poolen och läste och sippade lite rödvin..... (faktiskt inte.... vinet var inte speciellt gott. Men det fungerade alldeles utmärkt att sippa lite fanta)

Totalt räknat så "sparade" vi en massa pengar på att åka på all-inclusive. Vi var ut och åt en dag, men det var bara för att vi missade lunchen då vi var iväg på en utflykt. Maten på hotellet var ingen höjdare men helt ok. Buffé kan ju vara lite okryddat och så.

Svar på tråden Tjänar på att välja All inclusive?