• Molgan99

Vill göra tuppkam på lillen till nyår - vad kan man använda ??

Funkar det med gele ?
    Lr det är bättre o blanda ihop ngn kletigt själv ?? :)

• Svar på tråden Vill göra tuppkam på lillen till nyår - vad kan man använda ??
  • dogcatbird

Nejmen... grundläggande punkkunskap är väl ändå sockervatten eller tapetklister :-O

• Längtans Stina

Sockervatten! Skulle inte använda hårprodukter på mina barn när de är små. För mycket skit i dessa.

• Nifelheim
    dogcatbird skrev 2008-12-27 19:01:23 följande:
    Nejmen... grundläggande punkkunskap är väl ändå sockervatten eller tapetklister :-O
    *fniss* gelatin var det på "min tid"
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Molgan99

Asså bara socker o vatten, då ?
    Eller hur gör man det ?

• lillronya
    Eller raklödder funkar också bra.
    Använder vax för då krävs det så ytterst lite för att det ska bli en kam.
    Sockervatten är så himla klddigt att hålla på med.
  • Freiya

gelatin e ju det mest idealiska. det står upp hur man ön vrider och vänder och ligger på den. och regnar det på den så rasar den inte. det gör den med tapetklister.

tänk på att det e ju ganska bra om det e nåt som är enkelt att tvätta ur också.. barn e ju ine alltid jätteglada i att tvätta håret :)

• lillronya

Tänkte att en bild kunde vara lite kul...
    Nyfillad med trimmern i handen. Endast lite vax i kammen.

• Nifelheim

På den första av mina bilder hade han inte klippt tuppkam utan den var "naturlig", den andra bilden är han som synes trimmad på sidorna

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • lillronya
    Nifelheim skrev 2008-12-28 16:59:53 följande:
    På den första av mina bilder hade han inte klippt tuppkam utan den var "naturlig", den andra bilden är han som synes trimmad på sidorna
    Coolt! Jag vågade inte trimma så kort än, men det kommer.
  • ladyrosenfjoll

Tapetklister. Är helt outstanding...

• Esmiso

yes
  • bubblan80

Vi använde lite hårspray i dotterns hår, så att hon hade tuppkam på dopet :)
    Jättelätt att få ur håret (var så lite) och hon mår prima idag...

• Molgan99

Tack för alla inlägg o bilder ! :)
    Tror jag tar sambons vax, verkar smidigast !

• sajf1

Haha vad cool han var,jag tycker det är sååå sött och coolt med tuppkam på barn,jag tänkte själv ha det på min, men det blir en tunn en.Spray ryker ju lite så dom andas in den,vax är ju bra men kladdigt....gele skulle jag satsa på!Har man det bara nån gång ibland är det ingen fara.Man behöver ju inte gno in den i hårbotten.Men är dom känsliga för parfym kan ju dom naturliga recepten funka bra!

• LovelyLady

Jag tog lite borago (skorvmedel) det är ju ändå tänkt för deras små huvuden och så gick det jättebra att fixa en tuppkam med

Svar på tråden Vill göra tuppkam på lillen till nyår - vad kan man använda ??